• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226158
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zmJM2
+
-

نكته بازی

آفرین به این سلیقه!
همین اول کار بگوییم که حال‌مان از ادا و اطوارهای رایج در فوتبال ایران در مورد اینکه این داور را برای ما بگذارید یا نگذارید بد می‌شود. این حرف‌ها به‌معنای واقعی کلمه تهوع‌آور هستند و اغلب هم تیم‌های ضعیف و ترسو دنبال این داستان‌ها می‌روند. با این حال گاهی مقام برگزار‌کننده مسابقه، خودش هم باید کمی خوش‌سلیقه باشد و مانع از ایجاد تنش مضاعف شود. پرسپولیس در حالی امروز یک مسابقه مهم با شمس‌آذر دارد که موعود بنیادی‌فر به‌عنوان داور این مسابقه برگزیده شده، یعنی کسی که قرمزها این فصل بیشترین چالش را با او داشته‌اند؛ از اخراج نشدن امید حامدی‌فر در دربی تا پنالتی نگرفتن روی عالیشاه در بازی با گل‌گهر و بعد هم ماجراهای بازی استقلال با فولاد. خب الان یعنی هیچ گزینه کم‌حرف و حدیث‌تری در داوری کشور وجود نداشت؟

قرار بود به همین‌ها هدیه بدهید
گویا گروهی از هواداران استقلال بعد از توقف این تیم مقابل نساجی به ساکت الهامی، سرمربی تیم قائم‌شهری و شاهرخ بیانی دستیار او فحاشی کرده‌اند. این وسط شاهرخ که سابقه بازی در استقلال را هم دارد، حسابی عصبانی شده: «همه تلاش می‌کنند جوانمردانه بازی کنند و پول حلال سر سفره ببرند اما این آقایان فکر می‌کردند چون من در استقلال بازی می‌کرده‌ام باید اجازه دهم استقلال دروازه ما را باز کند.» البته که حرف‌تان درست است اما یادتان باشد خود شما به‌عنوان مربی نساجی پیش از بازی با پرسپولیس گفته بودید: «بازی را می‌بریم و آن را به هواداران استقلال هدیه می‌دهیم.» یعنی پیش از همه، خودتان شخصیت مستقل تیم خودتان را زیر سؤال بردید و موضوع را رنگی کردید. وقتی شما کج‌روی می‌کنی، از هوادار کم‌سال و هیجان‌زده چه توقعی باید داشت؟

به اندازه یک فصل سروش!
محمدحسین کنعانی‌زادگان در بازی با استقلال‌خوزستان همزمان نقش دیو و فرشته را برای پرسپولیسی‌ها بازی کرد. او نیمه‌اول بخشی از ساختار دفاعی افتضاح قرمزها بود و مخصوصا سر گل اول دریبل ناامیدکننده‌ای خورد اما در نیمه‌دوم با اضافه شدن به فاز هجومی اشتباهاتش را جبران کرد. کنعانی‌زادگان گل اول پرسپولیس را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، روی گل دوم یک پاس تو در استثنایی و غافلگیرکننده به دانیال اسماعیلی‌فر داد؛ پاسی که ارسال آن از یک مدافع میانی انتظار نمی‌رود. در ادامه با یک ضربه سر فنی تیر دروازه را لرزاند و نهایتا روی ریباند شوت او بود که اوستون اورونوف گل چهارم پرسپولیس را زد. بعد از بازی بعضی به شوخی گفتند او در همین نیمه به اندازه یک فصل بازی سروش رفیعی کنش مؤثر تهاجمی داشته است!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید