• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
سه شنبه 8 خرداد 1403
کد مطلب : 226161
+
-

دو قدم مانده به جام

در هفته ماقبل‌آخر لیگ برتر صدرنشین سابق میزبان گل‌گهر است و صدرنشین جدید هم به قزوین می‌رود؛ منتظر جنجال‌های داوری باشید

دو قدم مانده به جام

هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امشب برگزار می‌شود و تمام تیم‌ها از ساعت20 طی 8بازی همزمان به میدان خواهند رفت. بعد از بازی‌های هفته گذشته که 4شب قبل با نتایجی جالب و اتفاقاتی پرحاشیه همراه بود، جدال‌های امشب ممکن است در فاصله یک هفته تا پایان لیگ، چهره تیم قهرمان را به‌طور قطعی مشخص کنند. پرسپولیس که هفته گذشته صدر جدول را تحویل گرفت، امشب در قزوین به مصاف شمس‌آذر می‌رود و استقلالی‌ها که کل هفته را به مصاحبه درباره از‌دست‌رفتن صدرنشینی گذراندند با امید بازگشت دوباره به صدر از گل‌گهر میزبانی می‌کنند.

   شمس‌آذر - پرسپولیس
عملکردی که 2تیم در هفته‌های اخیر داشته‌اند، خبر از یک بازی پرگل می‌دهد که شاید در جریان آن، پرسپولیس متوقف شود و صدر جدول را از دست بدهد. اوسمار ویرا و سعید دقیقی مربیانی هستند که بازی‌هایی تهاجمی و پرگل دارند. پرسپولیس در همین هفته‌های اخیر یک تساوی 4-4 در جام حذفی و یک برد 4-3 در لیگ داشته است؛ نتایج پرگلی که هیچ مربی دیگری جز اوسمار ویرا در ایران خلق نمی‌کند. شمس‌آذر هم در آخرین بازی‌اش به تساوی 2-2 با نفت آبادان رسیده و اساسا در طول فصل از این نتایج پرگل زیاد داشته است. تیم سعید دقیقی در 2بازی رفت و برگشت مقابل استقلال 4گل زد و 5گل خورد تا بیشتر از هر تیم دیگری به تیم نکونام گل زده باشد. قزوینی‌ها در هفته‌های اخیر هم تیم سرحالی بوده‌اند که در 7بازی به 4برد، 2مساوی و یک باخت رسیده‌اند. خط دفاعی پرسپولیس که از آلومینیوم و استقلال خوزستان 3گل و 4گل می‌خورد، بعید نیست مقابل خط حمله آتشین شمس‌آذر- پنجمین خط حمله موفق لیگ برتر- هم دچار مشکل شود. اما در آن طرف، تیم قزوینی در دفاع به اندازه حمله موفق نیست و به‌نظر می‌رسد عیسی و اورنوف و ترابی و سایر حمله‌وران سرحال پرسپولیس دست‌خالی از این میدان خارج نخواهند شد. سوای مسائل فنی، بازی‌های پرسپولیس در هفته‌های اخیر از لحاظ داوری هم خیلی سوژه بحث‌ها بوده که کمیته داوران امشب موعود بنیادی‌فر را برای قضاوت بازی این تیم انتخاب کرده است؛ داوری که تخصصش، ایجاد جنجال و حاشیه حتی در بازی‌های کم‌حساسیت و کم‌اتفاق است!

   استقلال - گل‌گهر
از لحظه‌ای که سوت پایان بازی استقلال و نساجی زده شد و صدر جدول از دست آبی‌ها رفت، کادر فنی و بازیکنان به‌طور هماهنگ و یک‌صدا مشغول انتقاد از داوری‌های این فصل شدند. استقلالی‌ها در این بین هیچ صحبتی از کیفیت تیمی خودشان و حتی امید به پیروزی در بازی‌های بعدی نداشتند و طوری صحبت می‌کردند که انگار قهرمانی رقیب را از حالا تمام‌شده می‌دانند. نکونام و یارانش یک روز بعد دوباره به صحبت‌های طولانی خودشان با رسانه‌ها ادامه دادند اما این‌بار از امید به پیروزی و بازگشت قهرمانی هم صحبت کردند. آبی‌ها امشب میزبان گل‌گهر هستند؛ تیمی که معمولا خیلی خوب به استقلال امتیاز می‌دهد و در حال حاضر هم بدون پیروزی طی 8بازی گذشته به‌کار خود ادامه داده است. گل‌گهر در نیم‌فصل اول شرایط خوبی داشت و با اوزونیدیس نتایج خوبی گرفته بود اما در نیم‌فصل دوم دچار سکته شد و بازی پشت بازی به مساوی و باخت رضایت داد.

   آلومینیوم - سپاهان
جدال 2تیمی که لیگ برای آنها تمام‌شده اما مدعیان قهرمانی در جام‌حذفی هستند و اصلا بعید نیست که سوای بازی امشب، یک‌بار هم در فینال جام‌حذفی به مصاف هم بروند. بازی رفت 2تیم یک بر صفر به سود آلومینیوم تمام شد و زردپوش‌ها در اراک شکست خوردند. درست در همان روزها بود که سپاهان با چندین باخت متوالی در حال بیرون‌رفتن از جمع مدعیان و فراموش‌کردن شانس قهرمانی بود. تیم مورایس بعد از 3مساوی متوالی، هفته گذشته هوادار را برد و کمی به شرایط خوبش بازگشت.

   تراکتور - ملوان
نبرد تیم‌های چهارم و پنجم جدول هم می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب لیگ باشد. 2تیم در رتبه‌های 5 و 6 همسایه هستند ولی فاصله‌شان به‌قدری زیاد هست که ملوان نتواند جای تراکتور را بگیرد؛ همانطور که تراکتور هم احتمالا از رتبه چهارم بالاتر نمی‌رود و امیدی به سومی این تیم نیست. تراکتوری‌ها روزهای بدی را می‌گذرانند؛ هواداران با بازیکنان قهر کرده‌اند و مالک باشگاه نیز رسما اعلام کرده بیشتر از این تراکتور را نگه نمی‌دارد و به‌دنبال واگذار‌کردن این باشگاه خواهد بود. ملوان در 6بازی اخیر به 2مساوی و 4باخت رسیده است.

   ذوب‌آهن - نفت آبادان
سقوط نفت آبادان تقریبا قطعی شده اما این تیم برای جست‌وجو‌کردن آخرین روزنه‌های امیدش امشب به فولادشهر می‌رود و در زمین ذوب‌آهن بازی می‌کند. ذوبی‌ها که در خارج از خانه موفق‌تر هستند ممکن است در خانه خودشان به نفت آبادان امتیاز بدهند اما این اتفاق بعیدی است. ضمن اینکه صنعت‌نفت به جز پیروزی خودش باید منتظر لغزش سایر رقبا در پایین جدول هم باشد.

   مس رفسنجان - استقلال خوزستان
تیم سابقا پر از فساد و حاشیه مس رفسنجان، حالا به تیم شریف محرم نویدکیا تبدیل شده و خیلی سخت می‌شود این تیم را دوست نداشت. مس بعد از نتایج خوبی که در دوره نویدکیا گرفته و فقط یک‌بار با او شکست خورده، امشب میزبان تیمی است که در زمین پرسپولیس هم داشت به یک برد پرگل می‌رسید. مرور اتفاقات بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس حتما نویدکیا را به این فکر خواهد انداخت که حواسش به شروع‌های هجومی حریف باشد.

   هوادار - نساجی
ساکت الهامی که نساجی را دوباره زنده کرده، در بازی با استقلال یک امتیاز خیلی حساس از صدرنشین سابق گرفت، اما او برای تکمیل کارش باید از 2بازی باقیمانده بقیه امتیازات لازم را هم بگیرد. کسب یک پیروزی یا حتی 2مساوی از این 2بازی هم برای ماندن نساجی کافی خواهد بود. این تیم امشب با هوادار بازی دارد که ماندنش در لیگ قطعی است و در 3بازی اخیر لیگ و حذفی متحمل 3شکست پرگل شده است.

   فولاد - پیکان
یک بازی 6 امتیازی بین 2تیمی که در خطر سقوط هستند اما احتمال اینکه هر دو در لیگ برتر بمانند زیاد است. پیکان هفته‌هاست پیروز نشده اما فولاد بعد از 10هفته نبردن بالاخره هفته گذشته مقابل ذوب‌آهن پیروز شد و شانس ماندنش را خیلی بالا برد. پیروزی هریک از 2تیم به‌معنای قطعی‌شدن بقای آن تیم در لیگ برتر خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید