• یکشنبه 27 خرداد 1403
  • الأحَد 9 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 16
دو شنبه 7 خرداد 1403
کد مطلب : 226084
+
-

خبر هفتم

تصفیه‌خانه دریاچه خلیج‌فارس صاحب زمین می‌شود

تصفیه‌خانه دریاچه خلیج‌فارس صاحب زمین می‌شود

زمین مناسب برای تصفیه‌خانه دریاچه خلیج‌فارس اختصاص یافت و این زمین در مرحله تملک قرار دارد. محمدحسن فصیح، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۲۲ با اعلام این خبر از تکمیل عملیات ساخت و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه جنگلبان در منطقه ۲۲ خبر داد.
دریاچه شهدای خلیج‌فارس سال 1392 در منطقه ۲۲ به بهره‌برداری رسید و ۱۳۰ هکتار وسعت دارد،  اما هنوز تصفیه‌خانه مناسب ندارد. منبع تأمین آب دریاچه، رودخانه کن است و به واسطه سیکل بسته و ایزوله سامانه انتقال آب آن، منجر به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی نمی‌شود. به‌گفته فصیح، نبود فاضلاب شهری  به یکی از معضلات مهم شهروندان منطقه 22 تبدیل شده بود که با تعاملات صورت‌گرفته با شرکت آب و فاضلاب شهر تهران، 4 تصفیه‌خانه در این منطقه در حال ساخت است که یکی از این تصفیه‌خانه‌ها در شمال بزرگراه خرازی است که برای شرایط اضطراری و دفع فاضلاب بعضی از شهرک‌های منطقه طراحی و ساخته شده و قابلیت پوشش‌دهی ۱۵هزار نفری دارد. وی افزود: به‌منظور رفع مشکل فاضلاب بناست که با راه‌اندازی تصفیه‌خانه‌های کوچک، زمینه را برای بازچرخانی آب و همچنین آبیاری فضای سبز این منطقه مهیا کنیم.
این تصفیه‌خانه در فاز اول ۵ هزار نفر از ساکنان شهرک‌هایی   که در حال حاضر شرایط حادتری به نسبت سایر شهرک‌های منطقه دارند، پوشش می‌دهد. فصیح در این‌باره گفت: شهرداری منطقه ۲۲ آمادگی دارد به محض راه‌اندازی این تصفیه‌خانه، پساب به‌وجود آمده را در بخش فضای سبز به‌کار ببرد. او بیان کرد: عملیات اجرایی تصفیه‌خانه خرگوش‌دره نیز در حال اجراست. بحث محصورسازی آن انجام شده و انتخاب پیمانکار در دست اقدام است. به‌منظور ساخت تصفیه‌خانه غرب دریاچه شهدای خلیج‌فارس زمینی پیشنهاد شده و در حال تملک است. همچنین درخصوص تصفیه‌خانه دستواره نیز طرح اولیه آن آماده شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید