• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22585
+
-

کافه مجلس

   درمسائل ارزی بد عمل شد

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه «نباید به‌گونه‌ای عمل شود که اعتماد مردم به مسئولین و حکومت سلب شود»، از نحوه مدیریت سیستم ارزی کشور انتقاد کرد و گفت: در مسائل ارزی بد عمل شد؛ به‌طوری که تجربه شکست خورده مدیریت ارز در سال ۷۳ و سال‌های ۹۱ و ۹۰ به نوعی دوباره تکرار شد؛ درحالی‌که تجربیات موفقی درخصوص مدیریت ارزی در زمان دولت اصلاحات وجود داشت که می‌توانست مورد استفاده قرار بگیرد.

   پیشنهاد یک نماینده سابق به دولت

غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده سابق مجلس و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به ایسنا گفت: پیشنهاد من این است که دولت محترم اوراق سلف نفتی ارزی به مردم عرضه کند. هر مقدار قیمت نفت طی سال‌ها رشد کند ما سود ارزی آن قیمت را به صاحبان آن اوراق، در زمان تسویه می‌دهیم. بازار، زمانی پرجاذبه می‌شود که ارزی که در دست مردم است به سمت بورس حرکت کند. براساس اطلاعاتی که داریم می‌دانیم حدود 30میلیارد دلار ارز در اختیار مردم قرار دارد. این طرح باعث می‌شود تا حدود زیادی تحریم‌ها به‌ویژه تحریم ارزی را پشت سر بگذاریم.

   خجسته: منتظر اعدام مفسدان اقتصادی در میدان آزادی هستم

امیر خجسته، رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: در اقتصاد کشور حالت سردرگمی و بی‌نظمی وجود دارد و باید در برابر قاچاق قاطعانه اقدام شود. به گزارش ایسنا، این نماینده مردم همدان افزود: بنده مانند بقیه مردم منتظر اعدام سران مفاسد اقتصادی دستگیر شده در میدان آزادی تهران هستم تا همه ببینند نظام مقتدرانه با فساد اقتصادی برخورد می‌کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید