• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
کد مطلب : 225709
+
-

تیم‌های امدادی حاضر در عملیات جست‌و‌جو

به‌دنبال وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور کشورمان، تیم‌های ویژه از تمامی یگان‌های امدادی راهی محل حادثه شدند و عملیات جست‌وجو در شرایط سخت جوی و منطقه‌ای آغاز شد.

هلال‌احمر
به‌محض اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری و همراهان، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر تشکیل و در نخستین گام، ۴۶ تیم واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های آذربايجان‌شرقي، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان‌غربی به محل حادثه اعزام شد‌ند.
۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند.
با توجه به اینکه مختصات محل احتمالی حادثه شناسایی‌ شده، امدادگران در این مسیر شروع به حرکت کردند که با تاریک شدن هوا، صعب‌العبور بودن منطقه کوهستانی، مه غلیظ و بارش باران و کاهش دید افقی، عملیات جست‌‌وجو با کندی ادامه پیدا کرد.
همزمان با حضور تیم‌های هلال‌احمر در محل حادثه، جهت تقویت تیم‌های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) نیز در محل حادثه حضور یافته و به عملیات جست‌وجو پیوستند.
برای سرعت بخشیدن به عملیات جست‌وجو، پهپادهای امدادی هلال‌احمر نیز راهی محل حادثه شدند.

فراجا
دقایقی پس از وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش، نزدیک ۱۰۰موتورسوار از یگان ویژه به همراه تیم‌هایی از نوپو به محل احتمالی سانحه در نزدیکی روستای دوزی اعزام شدند.

تیم‌های مردمی
کوهنوردان بومی شهرستان ورزقان راهی حوالی روستای دوزی شدند تا به عملیات جست‌وجو کمک کنند.

اورژانس
   اعزام ۸ آمبولانس اورژانس به محل حادثه
   اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منطقه
   حضور تیم‌های پیاده ۳نفره اورژانس تبریز با تجهیزات برای تجسس و ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی در منطقه

ارتش
   بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقه ورزقان حضور پیدا کردند.
   این بالگردها‌ به‌همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور اعزام شدند.

سپاه
فرمانده سپاه عاشورا اعلام کرد: گردان‌های امام‌علی(ع)، امام حسین(ع) و بسیجیان حوزه‌های شهری و روستایی از 4شهرستان ورزقان، اهر، تبریز و جلفا به منطقه اعزام شده‌اند.

تیپ‌ صابرین در منطقه
ساعتی بعد از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور گروه‌های مختلفی عملیات جست‌وجو را آغاز کردند. یکی از این گروه‌ها تیپ نیروهای ویژه صابرین نیروی زمینی سپاه بود که برای کمک به جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور‌ عازم منطقه شد. اعزام تیپ نیروهای ویژه صابرین پس از دستور سردار باقری به تمام نیروهای مسلح برای کمک به جست‌وجوی بالگرد حامل ابراهیم رئیسی صورت گرفت.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید