• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 18 تیر 1397
کد مطلب : 22533
+
-

روی پرده استان‌ها

3 فیلم سینمایی دژاوو، هزارپا و چهار راه استانبول، این روزها علاوه بر تهران در استان‌های مختلف هم به نمایش درآمده است


 سینما یکی از تفریح‌های مردم در بیشتر شهرهای کشور است. خوشبختانه با وجود آن‌که هنوز همه شهرهای کشور سینما ندارند، در هر استان و در حداقل 2 یا 3 شهر سالن سینما و حتی پردیس سینمایی وجود دارد تا شهروندان را در روزهای تابستانی میزبانی کند. 

«دژاوو»

«دژاوو» یکی از مجموعه فیلم‎های سینمای «هنر و تجربه» است که رایا نصیری آن را به عنوان نخستین فیلم بلند خود، کارگردانی کرده. دژاوو درباره یک زوج میان‌سال روایت می‌شود که گذر زمان و اتفاقات آن‌ها را به ورشکستگی عاطفی رسانده است و حالا بعد از سال‌ها حضور دختر نوجوا‌نشان هم بحران و تلاطم روابط‌شان را تشدید می‌کند. 

مهدی احمدی و رویا افشار از بازیگران این فیلم هستند و مرضیه وفامهر پس از سال‌ها دوری از سینما در دژاوو مقابل دوربین رفته است. 

در خلاصه داستان فیلم «دژاوو» آمده است: «سارا و فرهاد بعد از سال‌ها جدایی همدیگر را ملاقات می‌کنند؛ آن‌ها باید تصمیمی تازه بگیرند...».

این فیلم در پردیس سینمایی چهارباغ اصفهان، تماشاخانه پارس کرمان، هتل پارس، تماشاخانه پارس و پردیس سینمایی هویزه مشهد در حال نمایش است.

«هزارپا»



 «هزارپا» جدیدترین ساخته سینمایی داودی بعد از «رخ دیوانه» است و از آثار پربازیگر امسال محسوب می‌شود. ابوالحسن داودی 16 سال بعد از «نان، عشق و موتور ١٠٠٠» بار دیگر سراغ ساخت فیلمی کمدی رفته است.

«هزارپا» که رضا عطاران، جواد عزتی و سارا بهرامی در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند، داستان دزدی است که اتفاقی متوجه راز یک دختر می‌شود و سعی می‌کند از این موقعیت سوءاستفاده کند. این فیلم تصویری مفرح و تازه از وقایع اجتماعی یک دوران نوستالژیک را ارائه می‌دهد و با مضمونی تازه به موضوعاتی می‌پردازد که گفته می‌شود تا به حال در تاریخ سینمای کمدی ایران به آن‌ها پرداخته نشده است. «هزارپا» که مدت کوتاهی از آغاز اکران آن می‌گذرد در پردیس سینمایی چهارباغ و سینما سپاهان اصفهان، پردیس سینمایی اطلس مشهد و سینما ونوس و تربیت قم روی پرده است.


«چهار راه استانبول»



حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال 96 بود. حادثه تکان‌دهنده‌ای که سینمای کشور هم نسبت به آن بی‌تفاوت نماند و این روزها فیلمی بر اساس آن روی پرده رفته است. البته «چهارراه استانبول» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی نگاهی متفاوت به حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو دارد. احد و بهمن تولیدی ورشکسته‌ای در پلاسکو دارند و از دست طلب‌کاران و اهالی پلاسکو فراری‌اند؛ روز حادثه بهترین زمان برای فرار از دست آن‌هاست.

 در این فیلم بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل و مسعود کرامتی به ایفای نقش پرداخته‌اند.  این فیلم در سینما سپهر شهریار، سپاهان اصفهان، پردیس عصر جدید اراک، فرهنگ شهر بابک، خورشید اندیمشک، فجر بهبهان، ستاره‌باران تبریز، پردیس هویزه، گلشن و اطلس مشهد، شهر گناباد، بهمن ملایر، بهمن سنندج، آیه قم، شمس خوی، شقایق نوشهر، ساویز کرج و پرشین مهرشهر به نمایش گذاشته شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید