• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222815
+
-

شرط ایران برای بازگشت به تعهدهای برجامی

رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیأت دولت گفت: اگر طرف‌های مقابل به تعهدهای خودشان عمل کنند، ماهم به تعهدات برجامی خود عمل می‌کنیم.
محمد اسلامی با اعلام اینکه تعامل‌ها با آژانس و نظارت‌ها برقرار است و در آینده رافائل گروسی به ایران سفر خواهد کرد، ادامه داد: گزارش‌هایی که گروسی به شورای حکام یا شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهد، دارای دو بخش است؛ بخش نخست درباره برجام و بخش دیگر آن مربوط به پادمان و ان.پی.تی است.
وی با بیان اینکه در بخش پادمان و ان.پی.تی، روابط خوبی بین ایران و آژانس برقرار است، افزود: دراین بخش نصب دوربین‌های آژانس و نظارت دائم آنها درحال انجام است و دانش اطلاعاتی آنها نسبت به عملکرد ما همیشه به‌روز است.
اسلامی ادامه داد: ۱۲۰بازرس برای مسائل هسته‌ای کشور تأیید شده‌اند که برخی در ایران مستقر و برخی در رفت‌وآمد هستند و براساس موضوع و برنامه توافقی، به‌صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته‌ای کشور بازدید می‌کنند. وی با اشاره به بیانیه توافقی ‌گذشته میان جمهوری‌اسلامی و سازمان انرژی‌اتمی، مبنی بر توجه ایران به ان.پی.تی و پادمان، تصریح کرد: ایران هرگونه فعالیت هسته‌ای که تعامل بین ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خدشه‌دار کند، نمی‌پذیرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید