• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222805
+
-

سریال توجیه براندازان در ماجرای سیل امارات!

درحالی‌که به‌نظر می‌رسید امارات از تجهیزات مدرن و روز دنیا برای مقابله با بلایای طبیعی برخوردار باشد، اما بارش باران بی‌سابقه طی چند روز گذشته و متعاقبا جاری‌شدن سیل، این کشور را فلج کرده است. خبرگزاری دولتی دبلیو ‌ای ام(WAM) باران روز سه‌شنبه را «یک رویداد آب‌وهوایی تاریخی» برای این کشور قلمداد کرد؛ بارانی که از زمان آغاز ثبت داده‌های هواشناسی در سال۱۹۴۹میلادی تاکنون بی‌سابقه بوده است.

خلبانانی که نتوانستند به فرودگاه برسند!
شدت بارش‌ها به حدی بود که خودروهای شاسی‌بلند در دوبی از میان آب عبور کردند. باران‌های شدید روز سه‌شنبه امارات را درهم نوردید و بخش‌هایی از بزرگراه‌های اصلی را زیر آب برد و وسایل نقلیه را در جاده‌های سراسر دوبی رها کرد. این در حالی است که فرودگاه بین‌المللی دوبی صبح چهارشنبه اعلام کرد که سیل اخیر، پروازهای بین‌المللی را تحت‌تأثیر قرار داده است چراکه خدمه پرواز هواپیماها نمی‌توانند خودشان را به فرودگاه برسانند.

کارگران خانه‌نشین
مدارس در سرتاسر امارات(7شیخ‌نشین)، پیش از وقوع توفان تعطیل شدند و کارمندان دولتی نیز تا جایی که مقدور بود به دورکاری روی آوردند. بسیاری از کارگران نیز در خانه ماندند. در حال حاضر مقام‌های مسئول با استفاده از کامیون‌های تانکردار در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها در تلاشند تا آب را تخلیه کنند. در همین حال سیل اخیر موجب سرریزشدن آب به خانه‌ها نیز شده است.

سکوت خبری درباره خسارات
مسئولان امارات تاکنون هیچگونه اطلاعاتی از میزان خسارت یا جراحات ارائه نکردند. شماری از شهروندان سه‌شنبه شب در خودروهای سیل‌زده خود خوابیدند. پلیس در رأس‌الخیمه، شمالی‌ترین امیرنشین امارات، از جان‌باختن یک پیرمرد ۷۰ساله در اثر سیلاب خبر داد. امیرنشین فجیره در سواحل شرقی امارات نيز شاهد شدیدترین بارندگی در روز سه‌‌شنبه با ثبت داده ۱۴۵میلی‌متری بود. بارش باران‌های اینچنینی در امارات عربی متحده، کشوری خشک و شبه‌جزیره عربستان، غیرمعمول است. بسیاری از جاده‌ها و مناطق دیگر فاقد زهکشی هستند و همین امر موجب جاری‌شدن سیل می‌شود.

فرودگاه دوبی و فرودگاه کیش
درحالی‌که تصاویر سیل فرودگاه دوبی و فعالیت فرودگاه کیش در فضای مجازی پربازدید شده است، اما به سیاق گذشته، نان رسانه‌های برانداز و خارج‌نشین در این است که سیل سیستان را برجسته کنند. موج‌سواری این جماعت تا جایی است که از روز سه‌شنبه تاکنون، غافلگیری امارات را به بهانه بارش‌های بی‌سابقه و عملیات بارورسازی ابرها توسط عربستان توجیه می‌کنند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید