• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 30 فروردین 1403
کد مطلب : 222706
+
-

شلیک به 3‌هدف

بازی با نفت آبادان به دلایل زیادی برای پرسپولیس و اوسمار ویرا حیاتی است

وقتی فقط 7‌هفته به پایان فصل باقی مانده و فاصله استقلال و پرسپولیس در صدر جدول فقط یک‌ امتیاز است، اصلا نیازی نیست در مورد حساسیت مسابقات توضیح اضافی بدهیم. خود این شرایط به وضوح نشان می‌دهد چقدر بازی‌ها سرنوشت‌ساز هستند؛ ازجمله نبرد امروز پرسپولیس با صنعت نفت در آبادان و جدال فردای استقلال با شمس‌آذر قزوین. با این حال، تیم اوسمار ویرا 3‌هدف بزرگ در دل بازی با نفت دارد که برای رسیدن به آنها حداکثر تلاشش را به‌کار خواهد گرفت.
   اول؛ پرسپولیس اگر بازی امروز را ببرد، بعد از مدت‌ها به صدر جدول خواهد رسید؛ ولو اینکه این صدرنشینی «موقت» باشد. همین صعود به رتبه نخست، می‌تواند برای بازی فردا با شمس‌آذر فشار روانی زیادی را متوجه استقلال کند. این دقیقا همان اتفاقی است که هفته گذشته در دیدار با ملوان برای پرسپولیس رخ داد. استقلال 2‌ساعت قبل‌تر بازی‌اش با آلومینیوم را برده بود و قرمزها می‌ترسیدند با توقف برابر ملوان، فاصله‌شان با صدر بیشتر شود. همین هراس، از کیفیت کار تیم مخصوصا در نیمه دوم کم کرده بود و حالا اگر پرسپولیس مسابقه آبادان را ببرد، ممکن است فشار مشابهی برای بازی فردا به استقلالی‌ها وارد شود.
   دوم؛ درصورت پیروزی برابر نفت، پرسپولیس می‌تواند در جدول مسابقات بیرون از خانه استقلال را جا بگذارد. آبی‌ها در 12‌مهمانی خود صاحب 21‌امتیاز شده‌اند و این در حالی است که سرخپوشان در 11‌بازی بیرون از خانه، 19‌امتیاز کسب کرده‌اند. با برتری احتمالی در دیدار امروز، پرسپولیس می‌تواند با تعداد مسابقات برابر از استقلال سبقت بگیرد.
   سوم؛ این یکی به انگیزه‌های شخصی اوسمار ویرا مربوط است. لحظه معرفی او به‌عنوان سرمربی پرسپولیس، موج بزرگی از انتقادها شکل گرفت که رفته‌رفته بر اثر عملکرد خوب قرمزها، رنگ باخت. حالا کار به جایی رسیده که مدیران باشگاه از ویرا برای فصل بعد برنامه خواسته‌اند و هواداران هم شکایتی از این بابت ندارند. بدیهی است که در چنین شرایطی، کسب پیروزی‌های بیشتر و پیشروی به سمت جام قهرمانی تا چه اندازه می‌تواند مدیران باشگاه را برای تمدید قرارداد اوسمار مصمم‌تر کند. برای خودش هم که شده، او باید ببرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید