• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222530
+
-

دشمن آشنا

بعد از يک نبرد تماشايي در بازي رفت پاري‌سن‌ژرمن با چهره‌هاي آشنايي مثل انريکه و دمبله به اسپانيا مي‌رود تا انتقام شکست 3 بر 2 را از بارسلونا بگيرد

دشمن آشنا

با برگزاری بازی‌های امشب و فرداي لیگ قهرمانان اروپا، تکلیف 4‌تیم حاضر در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها روشن خواهد شد. بارسلونا که بازی رفت را در پاریس با نتیجه 3بر 2از پاری‌سن‌ژرمن برده، می‌خواهد رویای فینال تمام‌کرویفی را به سرانجام برساند؛ رویایی که هواداران بارسا و من‌سیتی درسر می‌پرورانند تا مکتب یوهان کرویف را در دیدار نهایی به نمایش بگذارند. در دیگر دیدار امشب اتلتیکو که بازی رفت را 2بر یک از دورتموند برده، به آلمان سفر می‌کند.

بارساپاریس
  بارسلونا امیدوار است برای سیزدهمین‌بار در مجموع و اولین‌بار از فصل19-2018 به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برسد. بایرن هم تا پیش از بازی فرداشب مثل بارسا 12‌بار به نیمه‌نهایی راه یافته. فقط رئال‌مادرید (16) این کار را بیشتر انجام داده و احتمال دارد این فصل رکورد خود را به 17‌بار حضور در نیمه‌نهایی فرمت جدید لیگ قهرمانان افزایش دهد.
  بارسلونا تنها 2‌بازی از 9‌بازی اخیر خود مقابل پاری‌سن‌ژرمن را در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا باخته (4‌برد و 3‌تساوی) و حالا این فرصت را دارد تا برای دومین‌بار هم رفت‌وبرگشت این تیم را شکست دهد. بارسا در مرحله یک‌چهارم‌نهایی 15-2014 این کار را انجام داده بود.
  کیلین امباپه با اینکه در بازی رفت بازی ضعیفی ارائه داد، رکورد خوبی در مراحل حذفی دارد؛ به‌ویژه در زمین حریفان. او در 11‌بازی حذفی خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا، 13گل به ثمر رسانده است. فقط کریستیانو رونالدو (23‌گل در 39‌بازی) و کریم بنزما (14‌گل در 34‌بازی) گل‌های بیشتری نسبت به او از این لحاظ دارند.
  بارسلونا پس از شکست‌ناپذیری در 5‌بازی اول خانگی خود مقابل پاری‌سن‌ژرمن در لیگ قهرمانان اروپا (3‌برد و 2‌تساوی)، سرانجام در فوریه2021 (بازی رفت مرحله یک‌هشتم) با نتیجه 4 بر یک شکست خورد. تنها یک تیم تا به حال با اختلاف گل‌های بیشتر خارج از خانه مقابل بارسلونا در این رقابت‌ها پیروز شده؛ دینامو کی‌یف در بازی مرحله گروهی در نوامبر1997 و با نتیجه 4 بر صفر.
  گل پیروزی‌بخش آندریاس کریستنسن در بازی رفت، پنجاهمین گلی بود که در بازی بارسلونا و پاری‌سن‌ژرمن رد و بدل شد، آن هم در چهاردهمین دیدار 2‌تیم. در میان تیم‌هایی که بیش از 10‌بار در اروپا با آنها روبه‌رو شده‌اند، بازی‌های بارسلونا در برابر تیم فرانسوی میانگین گل‌های بیشتری در هر بازی نسبت به هر حریفی داشته و در این تقابل‌ها 3.6گل رد و بدل شده است. بنابراین پیش‌بینی می‌شود بازی امشب هم پرگل باشد.
  درصورت صعود پاری‌سن‌ژرمن، لوییس انریکه سومین سرمربی سابق بارسلونا خواهد بود که تیم اسپانیایی را از مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا حذف می‌کند. درواقع تنها 2‌مربی اسپانیایی دیگر بارسلونا را در مراحل حذفی رقابت‌ها حذف کرده‌اند؛ رافائل بنیتس با لیورپول در فصل 07-2006 (دور یک‌شانزدهم) و ویسنته دل بوسکه با رئال‌مادرید در فصل 02-2001 (نیمه‌نهایی).

دورتمونداتلتیکو
  دورتموند 3‌بازی از 5‌دیدار اخیر خود (2‌برد) و هر 2دیدار اخیر خود در لیگ قهرمانان اروپا با اتلتیکو مادرید را باخته است، اگرچه آخرین باری که در مرحله گروهی 19-2018 از این حریف اسپانیایی میزبانی کرد، با نتیجه 4بر صفر پیروز شد که سنگین‌ترین شکست این تیم در تمام رقابت‌ها زیرنظر دیگو سیمئونه بود.
  دورتموند از 13‌بازی خانگی خود در لیگ قهرمانان مقابل حریفان اسپانیایی فقط 2‌بازی را باخته (5‌برد و 6‌تساوی) و در 5‌بازی مرحله حذفی مقابل چنین حریفانی شکست نخورده (3‌برد و 2‌تساوی).
  اتلتیکو‌مادرید 10‌بار در اروپا با تیم‌های آلمانی خارج از خانه روبه‌رو شده و تنها 2‌بار برنده بوده؛ یک تساوی و 7شکست. براساس آمار ثبت شده 7‌تا از این 8‌بازی بدون برد در دوران سیمئونه ثبت شده، ازجمله 4‌شکست متوالی در بازی‌های اخیر.
  اتلتی به‌دنبال راهیابی به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان برای چهارمین‌بار زیرنظر سیمئونه (پس از 14-2013، 16-2015 و 17-2016) است. تنها الکس فرگوسن با منچستریونایتد با 7‌بار و کارلو آنچلوتی با رئال‌مادرید با 4‌بار تعداد بیشتری یک تیم را به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برده‌اند. کارلتو این شانس را دارد تا فرداشب درصورت عبور از سد محکم من‌سیتی برای پنجمین‌بار رئال را به این مرحله ببرد.
  دورتموند در 9‌بازی اخیر خود در سیگنال ایدونا پارک در لیگ قهرمانان شکست نخورده؛ 5‌برد و 4‌تساوی. اگر آنها باز هم شکست نخورند این رکورد را به 10‌بازی پیاپی می‌رسانند که به رکورد باشگاه تبدیل خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید