• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 28 فروردین 1403
کد مطلب : 222526
+
-

تازه‌های کتاب

منشور بزرگداشت‌داران

 کتاب «منشور بزرگداشت ‌داران» با عنوان فرعی «گفتمان‌ و ره‌نامه‌ حضرت امام خامنه‌ای درخصوص برگزاری کنگره‌های شهدا» توسط جامعه فعالان مردمی جهاد و شهادت (وارثون) تهیه و از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است. این اثر به 5بخش با عنوان‌های زیر تقسیم شده است :مروری کلی بر بیانات در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدا، مشروح بیانات در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدا، متن پیام‌های رهبر معظم انقلاب به کنگره‌های شهدا، گزارش‌های خبری از دیدار با دست‌اندرکاران و جملات شاخص خطاب به دست‌اندرکاران کنگره‌های شهدا.

صنوبر

کتاب «صنوبر» به قلم هادی حکیمیان، روایت داستانی زندگی شهید اسماعیل حیدری است که از سوی انتشارات خط‌مقدم منتشر شده است. صنوبر نامِ مادر شهید اسماعیل حیدری است و روایت کتاب هم از روزهای دلتنگی صنوبر در نبود پسر شروع می‌شود، در نبودِ اسماعیلی که به سوریه رفته و صنوبر می‌داند که در سوریه جنگ است. پدر محکم‌تر است و در جواب نگرانی‌های صنوبر می‌گوید: «بچه هم جزو امانت‌های خداست. خودش می‌ده، خودش می‌گیره.»

ترنج و زیتون

کتاب «ترنج و زیتون» به قلم حسین جابری انصاری که از سوی انتشارات ایران منتشر شده، اثری درباره مسئله فلسطین و عملیات توفان‌الاقصی و علل و نتایج آن است که در آن نویسنده تأملاتی گسترده و ریزبینانه در این خصوص دارد. جابری انصاری، سیاستمدار کهنه‌کار ایرانی، سال‌ها کارشناس مسئول میز فلسطین و مشاور عربی و آفریقایی وزیر خارجه بوده است و تجربه و شناخت بسیاری از فلسطین دارد.

مجتبی مینوی در 2 فصل

کتاب زندگی‌نامه «مجتبی مینوی» ادیب و نویسنده معاصر، به قلم علی تقوی و به همت انتشارات سوره‌مهر به چاپ رسیده است. کتاب «مجتبی مینوی» در 2فصل گردآوری شده است. فصل نخست، در 13 جستار، به برهه‌های مهم زندگی مینوی، اخلاق و رفتار و مراودات او با استادان و محققان تاریخ و ادبیات ایران و همکاری‌هایش با نهادهای علمی و پژوهشی می‌پردازد. در فصل دوم، ضمن تحلیل آثار مینوی، اعم از تألیف و تصحیح و ترجمه کتاب، مهم‌ترین آرا و اندیشه‌های او تبیین شده است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید