• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222338
+
-

نكته بازی

چقدر به موقع
بدون تردید مهم‌ترین ستاره این هفته‌های استقلال گوستاوو بلانکو بوده است؛ مهاجم آرژانتینی که در بهترین زمان ممکن اوج گرفته و هر هفته توانایی‌هایش را به رخ می‌کشد. تا همین یک ‌ماه پیش انتقادهای زیادی از بلانکو وجود داشت که آمارش در زمینه گلزنی چندان مطلوب نیست. منتقدان تا حدودی هم حق داشتند، چرا که این بازیکن در 12بازی ابتدایی خود تنها یک گل به ثمر رسانده بود اما حالا ورق برگشته و او به عنصری بسیار خطرناک در مقابل دروازه رقبا تبدیل شده است. بلانکو در 5بازی اخیر استقلال 4گل زده و به علاوه بارها دروازه تیم‌های مقابل را تهدید کرده است. گل‌هایی که بلانکو در این هفته‌های سرنوشت‌ساز می‌زند، ارزشی مضاعف دارد، چرا که گام به گام استقلال را به جام نزدیک‌تر می‌کند.

تنها راه «تیتر» شدن لیگ 3
در طول تعطیلاتی که گذشت یک مسابقه در لیگ دسته سوم به درگیری کشیده شد و صحنه‌های عجیبی از آن به ثبت رسید. این مسابقه بین 2 تیم رخش خودرو و شاهین دهداری برگزار می‌شد و به نوعی دربی تبریز بود. شرط می‌بندیم خیلی از شما تا‌کنون حتی اسم این تیم‌ها را هم نشنیده بودید. از شما چه پنهان نویسنده مطلب هم چنین شرایطی را دارد! درمجموع باعث تأسف است که مسابقات لیگ‌های پایین یا پایه در فوتبال ایران فقط وقتی به سطح رسانه‌ها می‌رسند که در آنها درگیری رخ داده باشد. این در حالی است که دوست داشتیم اینطور مسابقات را بیشتر با درخشش یک پدیده شگفت‌انگیز، به ثمر رسیدن یک گل تماشایی یا حضور چندین هزار نفری تماشاگران در سطح رسانه‌ها ببینیم، اما افسوس که معمولا چنین نیست.

ملوانی که «زبل» نبود
به‌طور قطع ملوان یکی از سزاوارترین تیم‌های این فصل لیگ بوده است. شاگردان مهدی تارتار که از ابتدا عملکرد خوبی داشتند، روی یک مسیر مستقیم حرکت کردند و هنوز هم تیم قابل احترامی هستند. آنها با وجود شکست مقابل پرسپولیس عملکرد قابل‌دفاعی در ورزشگاه آزادی داشتند و تازه از داوری هم ضرر کردند. با این حال ملوان در 2بازی رفت و برگشت در برابر پرسپولیس به شکل عجیبی در بحث ایجاد موقعیت گل ناتوان بود؛ به‌طوری که قوها در مجموع این 180دقیقه تنها یک ضربه داخل چارچوب به ثبت رساندند که برای تسلیم کردن پرسپولیس کافی نبود. به این ترتیب همچنان آخرین گل زده ملوان مقابل پرسپولیس مربوط به لیگ پانزدهم است و تیم شایسته شمالی در 8سال اخیر موفق به گشودن دروازه رقب پرآوازه خود نشده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید