• یکشنبه 3 تیر 1403
  • الأحَد 16 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 23
یکشنبه 26 فروردین 1403
کد مطلب : 222306
+
-

صدور 3هشدار هواشناسی

آب و هوا
صدور 3هشدار هواشناسی

گزارش‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز، یکشنبه، 26فروردین در خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، ‌شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، شاهد باد شدید موقت و گرد و خاک خواهیم بود.
به گزارش همشهری، شنبه، 25فروردین، در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، یزد، جنوب اصفهان، چهارمحال و بختیاری، شمال شرق خوزستان، شمال فارس، شرق هرمزگان، ارتفاعات کرمان، مازندران، سمنان و ارتفاعات شرقی تهران رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی نقاط گرد و خاک شاهد بودیم.
کارشناس سازمان هواشناسی در این‌باره به همشهری گفت: دوشنبه شمال غرب و سه‌شنبه ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده خواهند داشت، اما از روز دوشنبه، 27فروردین، با عبور موج بارشی از نیمه جنوبی کشور در مناطق جنوبی یعنی بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و جنوب سیستان و بلوچستان شاهد افزایش ابر و بارش‌ خواهیم بود. روز سه‌شنبه، 28فروردین کرمان، هرمزگان، جنوب یزد و اصفهان هم به این مناطق اضافه می‌شوند.  به‌گفته محمد امین نقشینه، بارش‌ها روز چهارشنبه در کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و یزد شدید خواهد بود که در این مورد برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هشدار زرد و نارنجی صادر شده است. او تأکید کرد که علاوه بر بارش‌های شدید باران روز چهارشنبه در جزایر خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان توفان هم رخ خواهد داد. نقشینه با بیان اینکه دوشنبه تا چهارشنبه دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر خلیج‌فارس علاوه بر بارش توفانی هم خواهد شد درباره وضعیت جوی پایتخت توضیح داد: تهران تا 5روز آینده آسمانی صاف تا قسمتی ابری دارد و از امروز تا چهارشنبه روند افزایش دما در پیش است، به‌طوری که امروز، بیشینه دما 19، دوشنبه 21، سه‌‌شنبه 22 و چهارشنبه 23درجه بالای صفر خواهد بود. اما در کنار این افزایش دما باید توجه داشت که در ارتفاعات استان تهران در برخی ساعات رگبار، باد شدید و احتمالا رعد و برق وجود دارد که کوهنوردان و عشایر باید به آن توجه کنند. در ارتفاعات بالادست تهران ممکن است رگبار برف یا کولاک برف هم رخ دهد و در جنوب و مناطقی از غرب تهران هم گاهی باد شدید خواهیم داشت.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید