• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 25 فروردین 1403
کد مطلب : 222164
+
-

اولین افتتاح 1403 در جنوب تهران

بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح حرم حضرت عبدالعظیم ع با بزرگراه شهید آوینی در نخستین مرحله پویش امید و افتخار سال1403

امید و افتخار
اولین افتتاح 1403 در جنوب تهران

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

پروژه اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح از ابتدای دوره مدیریت ششم در شهر کلید خورد و در هر سال، با ایجاد چند تقاطع‌ جدید، عبور و مرور در بزرگراه‌های مختلف پایتخت، برای شهروندان تسهیل شد. درواقع با ایجاد این تقاطع‌ها، نه‌تنها مسیر تردد برای شهروندان کاهش یافت بلکه شاهد صرفه‌جویی در مصرف سوخت بودیم. همچنین کاهش مسیر شهروندان علاوه‌براینکه کاهش ترافیک پایتخت را به‌دنبال دارد، در میزان آلودگی هوای تهران نیز تأثیرگذار است. آنطور که شهردار تهران می‌گوید، اجرای 98تقاطع غیرهمسطح در تهران منجر به کاهش 720کیلومتر مسافت درون‌شهری شهروندان می‌شود.
علیرضا زاکانی پیش از این با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه، گفته بود: سالانه یک میلیون لیتر صرفه‌جویی در مصرف سوخت را با اصلاح 98تقاطع غیرهمسطح دنبال خواهیم‌كرد.

اجرای نخستین مرحله پویش امید و افتخار 1403 در جنوب تهران
حال با توجه به اهمیت اجرای این پروژه‌ها، امروز شاهد بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح حرم حضرت عبدالعظیم با بزرگراه شهید آوینی در نخستین مرحله پویش امیدوافتخار سال1403 هستیم. درواقع اجرای این پروژه تیک لیست 98تایی تقاطع‌هایی را که قرار است در سطح شهر اجرا شود را هم زد و دسترسی‌های جنوبی حرم مطهر را تکمیل کرد. همچنین افتتاح این پروژه بار دیگر نشان داد دغدغه مدیریت ششم شهر، محلات جنوبی پایتخت بوده چراکه نخستین مرحله پویش امیدوافتخار سال جدید به یک پروژه عمرانی در جنوب تهران اختصاص یافته است.

کاهش ۷.۵کیلومتری پیمایش‌های اضافی
آنطور که معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره جزئیات افتتاح این پروژه می‌گوید، اجرای تقاطع غیرهمسطح حرم حضرت عبدالعظیم با بزرگراه شهید آوینی کاهش ۷.۵کیلومتری پیمایش‌های اضافی در پهنه جنوبی منطقه۲۰ را به‌دنبال داشته و بار ترافیکی بافت جنوبی حرم در پی افتتاح این پروژه ۱۲۱میلیارد تومانی تعدیل می‌شود. هادی حق‌بین در ادامه افتتاح نخستین پروژه سال۱۴۰۳ حوزه عمرانی شهرداری تهران در پهنه جنوبی پایتخت را به فال نیک گرفت و افزود: فعالیت مستمر کارگاه‌های متعدد عمرانی را نویدبخش افتتاح‌های پیاپی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌ به شهروندان در سال جدید می‌دانیم.

تکمیل پروژه‌های دردست اجرا در ایام نوروز
این درحالی است که بسیاری از پروژه‌های شهر در ایام نوروز نه‌تنها تعطیل نشد، بلکه با سرعت بیشتری از فرصت طلایی تعطیلات و خلوتی شهر استفاده شد تا پروژه‌های در دست اجرا، تکمیل و به بهره‌برداری برسد. حال تنها با گذشت 2 هفته از آغاز سال کاری جدید، شاهد افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهر هستیم که می‌تواند در عبور و مرور شهروندان در سال جدید تأثیرگذار باشد.

تکمیل تقاطع غیرهمسطح حرم عبدالعظیم(ع) در یک‌سال
همچنین حق‌بین در ادامه می‌افزاید: پروژه تقاطع غیرهمسطح حرم حضرت عبدالعظیم با بزرگراه شهید آوینی در نیمه دی‌ماه سال گذشته با نصب ۲۴تیر پیش‌ساخته بتنی عرشه پل و اتمام قالب‌بندی با اجرای ورق‌های شادولاین، آرماتوربندی عرشه این پل آغاز شد. گفتنی است، پروژه تقاطع غیرهمسطح دسترسی جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) شامل احداث یک دستگاه پل رفت و برگشت (با طول ۷۲متر و عرض ۱۵متر) در امتداد خیابان شهید زهره‌وند روی بزرگراه شهید آوینی است که به همراه اجرای رمپ دسترسی غرب به شمال و لوپ دسترسی شمال به شرق تقاطع، باند جنوبی بزرگراه شهید آوینی به حرم حضرت عبدالعظیم(ع) را امکان‌پذیر می‌سازد.

اجرای 25پروژه تقاطع غیرهمسطح در سال1403
اجرای پروژه‌های اصلاح تقاطع‌های غیرهمسطح که از سال1400 آغاز شده منجر به تکمیل دسترسی‌های برخی از بزرگراه‌ها شده که می‌تواند بخشی از بار ترافیکی شهر را کاهش دهد، درواقع اجرای این پروژه‌ها در کنار سایر اقدامات حمل‌ونقلی می‌تواند گره کور ترافیک تهران را باز کند. بنابراین در سال1400، 3تقاطع، در سال1401، 11تقاطع و در سال1402، 18تقاطع به بهره‌برداری رسید و حال در سال جدید نخستین تقاطع غیرهمسطح تکمیل و در اختیار شهروندان منطقه20 قرار گرفت. معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران درباره اجرای پروژه تقاطع‌های غیرهمسطح در سال جدید گفته بود که 25تقاطع را در سال1403 اجرا می‌کنیم و پیش‌بینی ما این است که تا پایان دوره فعلی مدیریت شهری، حداقل ۵۰تقاطع را تحویل شهروندان دهیم که حدودا شامل ۱۰۰پل است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید