• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221834
+
-

پلیس در تعقیب آدم‌ربایان ۱۰ میلیون دلاری

کارآگاهان پلیس در تعقیب 3آدم ربا هستند که با ربودن تاجری ثروتمند قصد باج‌گیری 10میلیون دلاری از خانواده او را داشتند.
به گزارش همشهری، در تعطیلات نوروزی زن میانسالی به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران رفت و به کارآگاهان گفت پسرش که تاجر است توسط افراد ناشناس ربوده شده است و آنها برای آزادی‌اش پول خواسته‌اند. او گفت: پسرم در چین، هنگ‌کنگ و ایران تجارت می‌کند و از چند روز قبل به‌طور ناگهانی ناپدید شد. من فکر می‌کردم که او درگیر انجام کارهایش است و چند روز از وضعیتش بی‌‌خبر بودم تا اینکه فرد ناشناسی تماس گرفت و گفت پسرم را ربوده است. او که مدام تهدید می‌کرد گفت برای آزادی پسرم باید 10میلیون دلار پرداخت کنم و اگر به‌زودی این پول را به او و همدستانش ندهم پسرم به قتل می‌رسد.
با ثبت این شکایت کارآگاهان در نخستین گام به بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سکونت مرد ربوده شده پرداختند. در ادامه فهرستی از رقبای تجاری این تاجر تهیه کردند و در بین آنها به‌دنبال سرنخ برای برملا شدن پشت پرده این آدم ربایی بودند. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه آدم‌ربایان تماس گرفتند و بازهم درخواست پول کردند. بعد از این تماس بود که کارآگاهان به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد آنها از شمال کشور تماس گرفته‌اند و به‌احتمال زیاد مرد تاجر را نیز به شمال منتقل کرده‌اند. با ادامه تحقیقات افسران پلیس به اطلاعات تازه‌تری در این‌باره دست یافتند و در حال شناسایی مخفیگاه متهمان بودند تا اینکه معلوم شد آدم‌ربایان تاجر ربوده شده را با دستان بسته در آزادراه کرج- تهران رها کرده‌اند. به این ترتیب او نجات یافت و در جریان تحقیقات جزئیات بیشتری از ربوده شدنش را بازگو کرد.
تاجر جوان به مأموران گفت:‌ در خانه مشغول خوردن شام بوده که ناگهان سه مرد با کلت کمری وارد خانه‌ام شدند و پس از اینکه چشمانم را بستند من را کتک زدند با تهدید سوار ماشین کرده و به شمال کشور انتقال دادند. آنها برای آزادی‌ام ۱۰ میلیون دلار می‌خواستند اما وقتی فهمیدند که پلیس در تعقیب‌شان است من را در جاده کرج با دستان بسته رها کردند.
سردار علی ولی پور گودرزی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام جزئیات این پرونده گفت:‌ با وجودآزادی تاجر ربوده شده، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آدم‌ربایان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید