• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 19 فروردین 1403
کد مطلب : 221822
+
-

زاکربرگ از ماسک ثروتمندتر شد

به‌دنبال افزایش تنش‌ها در منطقه و افزایش تقاضای جهانی، قیمت نفت روز جمعه به بیش از 90دلار رسید.تحلیلگران بر این باورند این ظرفیت وجود دارد که قیمت نفت تا محدوده 100دلار پیشروی کند.
به‌گزارش همشهری،این احتمال وجود دارد که از روز دوشنبه و همزمان با بازگشایی بازارها قیمت نفت بار دیگر افزایش یابد. تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی نوشتند: انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت ۱.۴میلیون بشکه در روز رشد کند.
همگام با رشد قیمت دلار قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی هم رکورد تازه‌ای ثبت کرد و به 2هزار و329دلار رسید. دیروز اما در بازار رمز ارز‌ها بعد از انتشار آمار اقتصادی آمریکا قیمت بیت‌کوین اندکی کاهش یافت و به 67هزار و675دلار رسید اما قیمت سایر رمز ارزها با رشد مواجه شد. مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۵۴تریلیون دلار است که ۵۲.۶۷درصد از این میزان در اختیار بیت‌کوین است.
آخرین خبر‌ها از وضعیت شرکت‌های جهان نیز نشان می‌دهد که سود عملیاتی 3ماهه اول شرکت سامسونگ کره‌جنوبی، با بهبود قیمت تراشه، بیش‌از ۱۰برابر رشد کرده است. این شرکت که بزرگ‌ترین سازنده تراشه حافظه و تلویزیون در جهان است، برآورد کرد سود عملیاتی این شرکت در 3ماهه اول سال‌جاری میلادی 4میلیاردو840میلیون دلار باشد که بیشتر از برآورد‌های اولیه است.
شرکت خودروسازی فوردکه در سال۲۰۲۳ نزدیک به ۴.۷میلیارد دلار در کسب‌وکار خودروهای برقی خود از دست داده تأکید کرده است، نسل بعدی خودروهای برقی فقط زمانی که بتوانند سودآور باشند، عرضه خواهند شد.
آمار‌ها از وضعیت ثروتمند‌ترین افراد جهان نیز نشان می‌دهد ثروت مارک زاکربرگ مالک شرکت متا، از ثروت ایلان ماسک، مالک تسلا فراتر رفته و او اکنون سومین مرد ثروتمند جهان است. ثروت ماسک در سال میلادی جاری، ۴۸.۴میلیارد دلار کاهش یافته است، درحالی‌که زاکربرگ با صعود ارزش سهام شرکت متا ۵۸.۹میلیارد دلار به دارایی خود اضافه کرده است. در حال حاضر ارزش خالص دارایی‌های ایلان ماسک ۱۸۰.۶میلیارد دلار و در مقابل، دارایی زاکربرگ، ۱۸۶.۹میلیارد دلار است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
زاکربرگ از ماسک ثروتمندتر شد