• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 18 فروردین 1403
کد مطلب : 221730
+
-

دوئل انتقامی

امروز نکونام و نویدکیا مقابل هم قرار می‌گیرند؛ یکی طرفدار فوتبال زیبا و دیگری خواهان کسب نتیجه به هر قیمتی

 رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران –جام خلیج‌فارس- امروز با برگزاری 3بازی از سر گرفته می‌شود. استارت این مسابقات در سال 1403 با برگزاری 2بازی عقب‌افتاده در روز چهارشنبه زده شد و حالا نوبت به هفته بیست‌و‌دوم بازی‌ها رسیده که طی 3روز آتی در 7شهر مختلف برگزار خواهد شد. امروز 3مسابقه در تهران، اصفهان و قائمشهر انجام می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال تهران باید در ورزشگاه آزادی از مس رفسنجان پذیرایی کند.
 
   ذوب‌آهن - شمس‌آذر قزوین
ذوب‌آهن و شمس‌آذر یک وجه مشترک بزرگ با هم دارند. هر دوی این تیم‌ها در نیم‌فصل اول فراتر از تصورات نتیجه گرفتند، تا جایی که از تیم‌های شگفتی‌ساز این فصل قلمداد می‌شدند و سطح توقعات را از خودشان بسیار بالا برده بودند. اما در نیم‌فصل دوم ورق برای هر دو تیم برگشت و از قضا دلیل افت هر دو تیم هم مشترک بود و زمزمه‌ها و شایعات درباره تغییر سرمربی باعث بر هم خوردن تمرکز این تیم‌ها شد. نتیجه اینکه هر دو تیم در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی گرفته‌اند که کوچک‌ترین شباهتی به حماسه‌سازی آنها در دور رفت ندارد. شمس‌آذر در 6بازی اخیرش فقط یک پیروزی داشته و ذوب‌آهن همان یک پیروزی را هم نداشته است. 3مساوی و 3باخت، حاصل 6بازی اخیر شاگردان محمد ربیعی است و در این مقطع فقط نفت آبادان ضعیف‌تر از آنها نتیجه گرفته است. ذوب‌آهن همچنین یکی از ضعیف‌ترین تیم‌های لیگ در بازی‌های خانگی است و از این حیث هم رتبه پانزدهم را در اختیار دارد. ذوبی‌ها طی 10مسابقه‌ای که در فولادشهر برگزار کرده‌اند فقط یک‌بار به پیروزی رسیده‌اند. شمس‌آذر اما در خارج از خانه آمار بدی ندارد و با 4برد از 10مسابقه، رتبه هفتم جدول بازی‌های خارج از خانه را دارد.
 
   نساجی قائمشهر - ملوان انزلی
هر 3بازی امروز همزمان و از ساعت19آغاز می‌شود. بنابراین دقیقا همزمان با بازی فولادشهر، در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر هم سوت آغاز یک مسابقه زده خواهد شد و دو تیم شمالی لیگ برتر به مصاف یکدیگر خواهند رفت. نساجی و ملوان در حالی برابر هم قرار می‌گیرند که برخلاف چند سال اخیر این بار شرایط ملوانی‌ها خیلی بهتر از رقیب مازندرانی است. ملوان با 35امتیاز تیم پنجم جدول است و حدودا نیمی از این امتیازات را در خانه حریفان به‌دست آورده تا جزو تیم‌های موفق در بازی‌های خارج از خانه باشد. سفیدپوشان با این کارنامه امروز به خانه تیمی می‌روند که در این فصل اصلا روز خوش ندیده و حالا بعد از سومین تغییر سرمربی امیدوار است با ساکت الهامی از سقوط فرار کند. بازی رفت دو تیم در انزلی یک بر صفر به سود ملوان تمام شد.
 
   استقلال - مس رفسنجان
فقط 2تیم در این فصل توانسته‌اند استقلال را شکست دهند و حالا یکی از همین 2تیم در مسابقه‌ای تکراری و شاید انتقامی به مصاف آبی‌پوشان می‌رود. تیم جواد نکونام در لیگ فقط یک شکست مقابل سپاهان داشت که در بازی برگشت این تیم را برد و انتقامش را با همان نتیجه‌ای که شکست خورده بود گرفت. در جام حذفی اما آبی‌ها در همان دور اول و مرحله یک‌شانزدهم نهایی با شکست مقابل مس رفسنجان حذف شدند که این شکست در رفسنجان و با نتیجه 2بر صفر رقم خورد. پیش از آن استقلال در لیگ توانسته بود مس را در رفسنجان ببرد اما در آن زمان ساکت الهامی سرمربی مس بود و در بازی حذفی این محرم نویدکیا بود که حذف آبی‌پوشان را رقم زد. امروز در ورزشگاه آزادی و از ساعت19جدال دوم نکونام و نویدکیا علاوه بر اینکه بازی انتقامی برای نکونام خواهد بود حساسیت بسیار زیادی هم به لحاظ جدولی برای آبی‌ها دارد. استقلال فقط 3امتیاز با پرسپولیس فاصله دارد و سپاهان هم در شروع دوباره لیگ و با انجام بازی‌های عقب‌افتاده‌اش مترصد رسیدن به نزدیکی این دو تیم است. تیم نکونام گل‌های کمی می‌زند اما استحکام دفاعی‌اش زبانزد است و طی 21بازی فقط 10گل دریافت کرده است. مس هم البته از زمان آمدن نویدکیا خیلی کمتر از قبل گل می‌خورد و هنوز هم هیچ شکستی را نپذیرفته است. شکل بازی استقلال و دفاعی بودن تیم نکونام انتقادات زیادی را برانگیخته اما مربی استقلال روز گذشته در نشست مطبوعاتی تأکید کرد که قهرمان شدن با این شیوه را به ناکامی با فوتبال زیبای ساپینتو ترجیح می‌دهد. هاشمی‌نسب همچنین در توضیح غیبت چندباره نکونام در نشست‌های مطبوعاتی گفت: «نمی‌دانم، شاید او با کنفرانس مطبوعاتی حال نمی‌کند! اما من با شما حال می‌کنم و شما را دوست دارم و علاقه دارم که شرکت کنم.» شاید محرم نویدکیا امروز علاوه بر فوتبال، احترام به مردم و خبرنگاران را هم به جواد نکونام یاد بدهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :