• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221662
+
-

نایب‌رئیس‌کمیسیون امنیت ملی مجلس درگفت‌وگو با همشهری:

روز قدس امسال‌حماسی‌تر از گذشته خواهد بود

شهریار حیدری : حمایت ایران از آرمان فلسطین مردمی- حاکمیتی بوده و از پشتوانه مردمی برخوردار است

روز قدس امسال‌حماسی‌تر از گذشته خواهد بود

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با اشاره به اهمیت راهپیمایی روز قدس امسال، گفت: واقعیت این است که مردم ایران زمان‌شناس هستند و به این نکته واقف اند که با توجه به تحولات جاری در منطقه و همچنین جنایت‌های اخیر رژیم صهیونیستی، روز قدس امسال حال و هوای دیگری دارد.
شهریار حیدری در گفت‌وگو با همشهری با تأکید بر اینکه مردم ایران همواره زمانی که بحث حاکمیت و دفاع از مظلوم مطرح باشد، با همه وجود به میدان می‌آیند، افزود: اگرچه راهپیمایی روز قدس هر سال با حضور گسترده ایرانیان، پرشور برگزار می‌شود، اما امسال به‌نظر می‌رسد شاهد روز قدسی حماسی‌تر از گذشته در ایران خواهیم بود.
وی با تأکید بر اینکه روز قدس ابتکار جمهوری‌اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به‌حساب می‌آید، اظهارکرد: مردم ایران حضور در راهپیمایی روز قدس را تکلیف شرعی، اخلاقی و انسانی خود می‌دانند و از آن به‌عنوان آرمانی مقدس یاد می‌کنند و برای این روز حرمت ویژه‌ای قائل هستند.

دلیل تفاوت روز قدس امسال
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه اساس راهپیمایی روز قدس حمایت از آرمان‌ فلسطین و محکوم کردن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی است، ادامه داد: با توجه به حمله ددمنشانه اخیر این رژیم به ساختمان کنسولگری جمهوری‌اسلامی در دمشق که به شهادت جمعی از فرزندان رشید ملت ایران انجامید، قطع به یقین شاهد حضور گسترده‌تر و باشکوه‌تر مردم سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس امسال خواهیم بود.
حیدری عنوان کرد: با توجه به شناختی که از ملت ایران داریم و اینکه همواره یار و یاور مظلوم بوده و قدردان خون شهدا هستند، به‌طور حتم راهپیمایی روز قدس امسال به عرصه‌ای بی‌بدیل برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از جنایت‌های روزافزون رژیم‌صهیونیستی تبدیل خواهد شد.
وی با اشاره به انعکاس جهانی تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی اظهارکرد: امیدواریم مردم سراسر جهان اسلام نیز هم صدا با ایرانیان و درک شرایط موجود، به صحنه بیایند.اتحاد روزافزون مسلمانان که روز قدس می‌تواند تجلی آن باشد، می‌تواند به‌عنوان عامل بازدارنده‌ای در مقابل جنایت‌های روزافزون صهیونیست‌ها باشد.

مطالبه مردمی از جمهوری ‌اسلامی
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس همچنین درباره تلاش‌های برخی از جریان‌های ضدانقلاب به‌منظور بی‌تفاوت نشان دادن مردم ایران نسبت به تحولات جاری در سرزمین‌های اشغالی، گفت: اگرچه برخی از جریان‌های ضدانقلاب و اپوزیسیون خارج‌نشین چنین رویکردی را در دستور کار دارند، اما واقعیت‌های موجود نشان‌دهنده حمایت بی‌شائبه ایرانیان از مردم مظلوم فلسطین است.
حیدری با تأکید بر اینکه ما با استناد به آیات قرآن کریم و احکام شرعی و دینی از حقوق‌ انسانی ملت مظلوم فلسطین دفاع می‌کنیم، افزود: برای دهه‌های طولانی است که مردم فلسطین تحت ستم رژیم‌صهیونیستی قرار دارند و از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند. درچنین شرایطی ایرانیان نیز همواره به‌صورت مستمر و به شکل‌های مختلف، حمایت خود را از آرمان رهایی قدس شریف نشان داده‌اند و در این زمینه بی‌تفاوت نیستند.
وی با اشاره به مطالبه مردم ایران از جمهوری‌اسلامی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در برابر جنایات صهیونیست‌ها، ادامه داد: حمایت ایران از آرمان فلسطین مردمی – حاکمیتی بوده و از پشتوانه مردمی برخوردار است؛ بنابراین فضاسازی عده‌ای به‌منظور وارونه‌سازی واقعیت‌های موجود، راه به جایی نمی‌برد.

این خبر را به اشتراک بگذارید