• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221553
+
-

بازی بزرگ سابق!

آبی‌ها به ایستگاه آخر جدول نزدیک‌تر از صدر هستند و حالا باید با منچستری روبه‌رو شوند که خودش حال‌وروز خوشی ندارد

بازی بزرگ سابق!

در حالت عادی امشب چلسی و منچستریونایتد باید برسر قهرمانی یا کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا با هم روبه‌رو می‌شدند، اما 2‌باشگاه بزرگ و پرخرج انگلیسی که مالکان آمریکایی دارند، تنها نام‌های بزرگ را یدک می‌کشند و هیچ نشانه‌ای از روزهای اوج‌شان ندارند. در این میان اوضاع چلسی به‌مراتب از یونایتد بدتر است و باید دید بازی امشب چه تأثیری روی سرنوشت 2‌باشگاه می‌گذارد. داور این بازی آنتونی تیلور است.
    منچستر 19و چلسی 27‌ امتیاز از صدر جدول فاصله دارند. البته فاصله چلسی تا قعر جدول تنها 25‌امتیاز است تا اوضاع بحرانی این تیم بیشتر نمایان شود. خط دفاعی 2‌تیم هم افتضاح است. چلسی 47‌گل خورده (49‌گل زده) و من‌یونایتد 40‌گل خورده (40‌گل زده). یونایتد در سال‌2024بیشتر از هر تیم دیگری در لیگ جزیره شوت دریافت کرده؛ در این سال منچستری‌ها 197شوت به دروازه خود متحمل شده‌اند که بدترین رکورد لیگ است؛ بیشتر از وستهم و برنتفورد (192) و لوتون تاون (188شوت دریافتی). چلسی هم که اخیرا خوب گل می‌زند، در 5‌بازی آخر در هر بازی 2‌گل (برنلی، لستر، نیوکاسل، برنتفورد و لیدز) دریافت کرده.
    با این‌حال و با وجود سوتی‌های اونانا در این فصل، دروازه‌بان کامرونی من‌یونایتد توپ‌های زیادی مهار کرده است؛ دقایق حضور (3630)، بازی (40)، کارت زرد (4)، پاس‌کلیدی (4)، کلین‌شیت (12) و سیوها (147).
    یونایتد تنها یک برد از 9‌بازی اخیر خارج از خانه خود در لیگ برتر مقابل تیم‌های لندنی کسب کرده است (3‌تساوی و 5شکست) و از 6‌بازی اخیر خود، 4‌بازی را در پایتخت باخته است. منچستری‌ها در این فصل، در 3سفر از 5‌سفر خود به لندن بازنده بوده‌اند که بیشترین تعداد باخت در یک فصل برای این تیم به‌دست باشگاه‌های پایتخت است، پس از فصل 90-1989که رکورد 4‌شکست را در کارنامه به ثبت رساندند.
    با این‌حال قرمز‌های منچستر در 5‌بار آخری که به استمفوردبریج سفر کرده‌اند، در لندن شکست نخورده و البته تنها یک‌بازی را برده‌اند.
    وضعیت چلسی بدتر است. آبی‌ها در 12‌بازی اخیر خود در لیگ برتر مقابل منچستریونایتد بدون برد بوده‌اند (7تساوی و 5شکست) که طولانی‌ترین روند بدون برد این تیم مقابل شیاطین سرخ در لیگ برتر محسوب می‌شود.
    یونایتد اکنون این شانس را دارد که دومین دبل خود را در لیگ برتر مقابل آبی‌ها ثبت کند. اولین‌بار در فصل 20-2019 بود که منچستری‌ها رفت و برگشت آبی‌ها را بردند.
    اگر یونایتد در بازی امشب هم برنده شود، اولین‌بار پس از 59‌سال خواهد بود که 3‌بازی پیاپی را در لیگ از این حریف می‌برد. آنها در سپتامبر 1965 این رکورد را ثبت کرده بودند.
    هوای‌ماه آوریل به چلسی نمی‌سازد. آنها در 6‌بازی‌آخری که در این‌ماه انجام داده‌اند، از کسب پیروزی ناتوان بوده‌اند؛ 2‌تساوی و 4‌باخت. آنها آخرین‌بار در آوریل 2022 وستهم را یک بر صفر شکست داده بودند. آبی‌پوشان در 10‌بازی آخر این‌ماه تنها همان یک پیروزی را دشت کردند و متحمل 3‌تساوی و 6‌شکست شدند. آنها در 7‌بازدیدی که از استمفوردبریج در آوریل داشته‌اند، 5بار بازنده بوده‌اند.
    لاوره، خرید گران‌قیمت بلژیکی چلسی که از لیورپول هایجک شد، طبق معمول مصدوم است و ادامه فصل را از دست داده است. در اردوی منچستر لیساندرو مارتینس بازهم مصدوم شده و علاوه بر او، لیندلوف هم در خط دفاعی یک‌ماه غایب خواهد بود. واران، لوک شو، مالاسیا، جان ایوانز و واران هم دچار آسیب‌دیدگی هستند و درواقع منچستر غیراز دیگو دالوت و کینگ هری مگوایر مدافع دیگری در دسترس ندارد. منچستریونایتد ۵۳‌مورد جداگانه مصدومیت یا بیماری بازیکنان داشته که منجر به از دست دادن مسابقات در این فصل شده است.
    یک خبر مدیریتی از باشگاه منچستر؛ اینکه ممکن است آنها ناگلزمان را از تیم ملی آلمان در اختیار بگیرند و جانشین تن‌هاخ هلندی کنند. بار پیش که آنها مربی آلمانی استخدام کردند، استاد ناگلزمان یعنی رالف رانگنیک بود که کاملا ناکام شد و جای خود را به تن‌هاخ ناکام‌تر از خود داد. نیمکت چلسی با وجود نتایج فاجعه‌بار پوچتینو در فصل آینده دست نخواهد خورد و تادبولی می‌خواهد یک فصل دیگر به این مربی آرژانتینی فرصت بدهد.

رافائل واران و خاطره‌ای تلخ

واران، مدافع فرانسوی گران‌قیمت منچستر که از رئال مادرید خریداری شده، فاش کرد سال 2020 در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل منچسترسیتی با ضربه مغزی بازی کرده بود: « در آن مسابقه من با سرگیجه بازی کردم. درواقع همان موقعی که داشتم خودم را برای رفتن به زمین آماده می‌کردم، فهمیدم که سرگیجه دارم و به‌خودم گفتم بیدار شو و حتی به ذهنم رسید که به‌خودم یک سیلی بزنم. در طول مسابقه 3 توپ اولی که به سمتم آمد بی‌خطر بود و از نظر فنی دفع‌شان آسان بود اما واکنش من واقعاً آهسته بود، چون نمی‌توانستم روی کاری که می‌بایست انجام دهم، تمرکز کنم. مثل یک تماشاگر شده بودم که فقط داشت اتفاقاتی را که در بازی رخ می‌داد  تماشا می‌کرد. عملکردم در آن بازی بد بود و کمی بعد فهمیدم که افتم به‌دلیل ضربه‌ وارد آمده به سرم بوده است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید