• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 16 فروردین 1403
کد مطلب : 221550
+
-

نكته بازی

محرم و شوک دوم؟
استقلال در حالی روز شنبه میزبان مس رفسنجان است که لیگ برتر به هفته‌های حساس و سرنوشت‌ساز رسیده. این هفته استقلال، 24‌ساعت زودتر از پرسپولیس بازی می‌کند و همین موضوع، ضرورت کسب پیروزی از سوی آبی‌ها را دوچندان می‌کند. بازی شنبه اما برای تیم جواد نکونام جنبه حیثیتی هم دارد؛ چراکه استقلال در جام حذفی با قبول شکست برابر همین تیم مس از گردونه مسابقات اوت شد. بازی حذفی 2تیم در کرمان در شرایطی برگزار شد که مس واقعا سرتر بود. مدیران استقلال بعد از آن شکست بیانیه‌ای در باب حمایت از جواد نکونام منتشر کردند. همین موضوع هم سرمربی آبی‌ها را شاکی کرد و او گفت: «مگر چه شده که بیانیه می‌دهید؟» حالا جواد باید مراقب باشد مبادا شوک دوم و بدتر را در لیگ از تیم محرم دریافت نکند.

مأموریت ویژه مرد یونانی
پرسپولیس که سال گذشته خورشیدی را در فرمی مطلوب و با ارائه نمایش‌هایی جذاب و تماشایی پشت سر گذاشت، در آغاز سال جدید روز یکشنبه باید در سیرجان به مصاف گل‌گهر برود. گل‌گهر برای پرسپولیس رقیب خاصی است؛ چرا‌که از زمان حضور این تیم در لیگ برتر طی 12‌دیدار، هرگز برابر قرمزها موفق به کسب پیروزی نشده. از قضا تیم سیرجانی در بخشی از این بازه زمانی ستارگان خوب و ترکیبی قدرتمند را در اختیار داشت، اما باز هم مقابل پرسپولیس نتوانست هر 3‌امتیاز را بگیرد. حالا دستیابی به این هدف می‌تواند برای مارینوس اوزونیدیس یونانی یک ماموریت ویژه باشد؛ مردی که بازی رفت را با یک گل به قرمزها باخت، اما تیمش فوتبال خوبی بازی کرد و یک گلش هم با اشتباه جنجالی کمک‌داور نادیده گرفته شد.

فرم درخشان
شاید این روزها بین لژیونرهای ایرانی، درخشان‌ترین فرم را محمد محبی داشته باشد؛ وینگر و مهاجم روستوف روسیه که آمارش از ابتدای فصل خارق‌العاده نبود، اما این هفته‌ها خیلی خوب اوج گرفته است. محبی در لیگ روسیه 2‌بازی پیاپی مقابل کراسنودار و دینامو مسکو دبل کرده است. او البته در بازی حذفی روستوف برابر یک تیم دسته‌دومی در ترکیب اصلی حضور نداشت؛ شاید به این دلیل که کادرفنی این مسابقه را آسان ارزیابی می‌کرد. بازی اما در وقت‌های قانونی با تساوی به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی بکشد. کمی پیش از پنالتی‌ها محبی به زمین آمد و با گل‌کردن ضربه پنجم، حکم صعود تیمش را امضا زد. همین که کادرفنی او را برای زدن آخرین ضربه انتخاب کرده هم نشان از جایگاهی دارد که محبی در روستوف به‌دست آورده.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید