• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 15 فروردین 1403
کد مطلب : 221511
+
-

نامه اعتراض ایران به شورای امنیت سازمان ملل

زهرا ارشادی، معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد در پی حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نامه‌ای به رئیس دوره‌ای شورای امنیت و نیز آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشت. مهم‌ترین بخش‌های این نامه به شرح ذیل است:
این جنایات هولناک نقض آشکار منشور ملل متحد، قوانین بین‌الملل و اصل اساسی مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی (همانطور که صراحتا در کنوانسیون روابط دیپلماتیک 1961، کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی 1963 و همچنین کنوانسیون پیشگیری و مجازات جرائم علیه افراد تحت حمایت بین‌المللی ازجمله عوامل دیپلماتیک 1973، بدان اشاره شده) است.
با توجه به پیامدهای گسترده بین‌المللی چنین جنایات هولناکی که می‌تواند تنش‌ها را در منطقه تشدید کرده و به‌طور بالقوه آتش درگیری‌های بیشتری را با سایر کشورها شعله‌ور کند، جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا اقدام جنایتکارانه و حمله تروریستی رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کند.
جمهوری اسلامی ایران از شورای امنیت می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم ازجمله برگزاری نشست فوری برای رسیدگی به این نقض فاحش و جلوگیری از اقدامات تجاوزکارانه آتی را که امنیت و ایمنی ماموریت‌های دیپلماتیک را به خطر می‌اندازد، اتخاذ کرده و همچنین از به‌دست عدالت سپردن سریع مسئولین چنین اقدامات جنایتکارانه‌ای اطمینان حاصل کند.
رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را برعهده دارد. جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را براساس قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

این خبر را به اشتراک بگذارید