• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 14 فروردین 1403
کد مطلب : 221352
+
-

معرفی کتاب


 شب قدر: تک‌گفتارهای موضوعی
کتاب «شب قدر» با عنوان فرعی: تک گفتار‌های موضوعی اثر شهید آیت‌الله دکتر محمد حسینی بهشتی، به موضوع شب قدر و ویژگی‌های آن از منظر این عالم دینی می‌پردازد. این کتاب مجموعه 3خطابه پیرامون اهمیت دعا، شرح صفات متقین و تشریح حالات معنوی علی(ع) در واپسین ایام حیات است و دریچه‌ای به نحوه دستیابی به کمال معنوی از طریق عبودیت و الگو قراردادن انسان‌‌های کامل است.


شب قدر، اعمال و فضیلت
 کتاب شب قدر« اعمال و فضیلت»، تالیف ناصر باقری بیدهندی، اثری درباره اعمال و فضیلت‌های شب قدر است که از سوی بوستان کتاب منتشر شده است. این کتاب به موضوعاتی درخصوص لیالی متبرکه قدر و پاسخ به سؤالاتی پرداخته که در ذهن عموم افراد جامعه است. سؤالاتی نظیر: علت نامگذاری شب‌های قدر، آیا این شب مخصوص به امت اسلامی است؟، چرا این شب از هزار‌ماه بهتر و افضل است؟ و شب قدر کدام یکی از شب‌هاست؟


نقش انسان  در تقدیرات شب قدر
 کتاب «نقش انسان در تقدیرات شب قدر» متن ویراستاری شده از سلسله سخنرانی‌های محمد شجاعی است که توسط نشر محیی انتشار یافته است. از نظر مولف در این سه شب باید تلاش کنیم، بهترین تقدیرات را برای خودمان رقم بزنیم. از نظر او مسلم است که خودمان به‌درستی نمی‌توانیم تقدیرات را مهندسی کنیم، پس به کسانی نیاز داریم که با مهندسی دنیا و آخرت و با خود ما آشنایی زیادی دارند و ما را بهتر از خودمان می‌شناسند؛ یعنی‌الله تبارک‌و‌تعالی و اهل‌بیت(ع).


در جست‌وجوی لیله‌القدر
 «در جست‌وجوی لیله القدر» به قلم عبدالکریم عابدینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است. کتاب حاضر اثری تحقیقی در مورد ابعاد معنوی و باطنی شب قدر و ارتباط آن با امامت و ولایت است. این کتاب به بحث در مورد مقدمات و اموری که منجر به شناخت حقیقت شب قدر و بهره‌مندی معنوی آن می‌شود، پرداخته و فضیلت‌ماه مبارک رمضان به‌ویژه شب‌های قدر از منظری قرآنی و روایی بیان شده است. نویسنده پیش‌نیاز‌های استفاده از برکات شب قدر و فرصت توبه و استغفار را در این شب برای بهره‌بردن از فضای عرفانی موجود در آن بیان و برخی  دستورالعمل‌های   معصومین (علیهم السلام) را در این زمینه برجسته کرده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید