• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 28 اسفند 1402
کد مطلب : 221302
+
-

سالی خوب برای سلامت کشور

«امسال سال متفاوتی برای بیمه‌شدگان بیمه سلامت بود و با همکاری مجلس و وزارت بهداشت اقداماتی انجام شد.»‌محمدمهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در نشستی خبری با بیان این  مطلب گفت: ۵دهک از افرادی که توان بیمه نداشتند یا به‌نحوی مشکلاتی در دریافت بیمه داشتند، به‌صورت رایگان بیمه شدند. در ۱۴۰۱ سه دهک و در ۱۴۰۲ دو دهک دیگر هم اضافه شدند تا مشکلی برای مراجعه به مراکز درمانی نداشته باشند.

ناصحی با بیان اینکه پوشش ما برای این ۵دهک در مراکز دولتی بسیار خوب است، افزود: هزینه‌های این بیماران در بخش بستری ۹۰درصد و در بخش سرپایی ۷۰درصد پرداخت می‌شود. علاوه بر پوشش رایگان 5دهک اول، حق بیمه سالانه دهک شش ۲۰درصد، دهک هفت ۳۰درصد، دهک هشت ۴۰درصد و دهک 9 هم 50درصد است و باقی آن بر عهده دولت است تا مردم به بیمه پایه حداقلی دسترسی داشته باشند.
او همچنین به صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج هم اشاره کرد و گفت: بسته این بیماری‌ها در صندوق در حال افزایش و تکمیل‌شدن است. با همکاری معاونت درمان و انجمن‌های این بیماری‌ها بسته‌های پوشش بیمه‌ای در حال افزایش است. امسال بیماران صعب‌العلاج که بیمه‌ آنها تامین اجتماعی است هم در سامانه ادغام شدند و اکنون بیش از ۲میلیون بیمار نشان‌دارشده در این صندوق داریم که خدمات‌شان را از طریق سامانه‌ها دریافت می‌کنند. پوشش بسیاری از داروهای این بیماران بالای 90درصد است.
ناصحی با بیان اینکه امسال استقرار نسخه الکترونیکی کامل‌تر شد، افزود: بسیاری از مراکز خصوصی و دولتی اصراری به نوشتن نسخه‌های کاغذی ندارند و پرداختی هردو بخش هم تا پایان آذر انجام شده است. چهارشنبه هفته گذشته و یکشنبه هفته جاری این پرداخت‌ها در سراسر کشور انجام شد و امیدواریم با تامین منابع، پرداختی یک ماه آخر یعنی دی‌ماه هم انجام شود. از مجموع پرداختی‌های امسال بهمن و اسفند می‌ماند که هنوز اسناد آن را در اختیار نداریم. این مسئول همچنین با اشاره به افزایش پوشش هزینه‌های بارداری گفت: امسال اعتبارات بیشتری هم هزینه شد و مادران باردار و کودکان زیر 5سال تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. ناصحی درباره خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه اظهار داشت: ما در بحث پیشگیری ۱۷ خدمت را در نظر داریم که برای ارائه آنها منتظر تصویب شورای‌عالی بیمه‌ایم. پیشنهادهای بیمه سلامت توسعه، پوشش خدمات دندانپزشکی است که به شرط تامین اعتبار به رضایت‌بخشی بیشتر خواهد انجامید.
او درباره اهم برنامه‌های سال آینده هم عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام استمرار کامل و رفع نواقص برنامه‌هایی است که تاکنون اجرا شده و ادامه خواهد داشت. نباید در کشور کسی وجود داشته باشد که به دلیل مشکلات مالی از بیمه و دریافت خدمات درمانی محروم شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید