• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
یکشنبه 27 اسفند 1402
کد مطلب : 221205
+
-

تخفیف‌های ویژه برای هتل‌ها و شهربازی‌ها در ایام نوروز

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران جزئیات برنامه‌های نوروز۱۴۰۳ شهرداری پایتخت را تشریح کرد

فرخنده رفائی؛ روزنامه‌نگار

تهران این روزها با آسمانی بهاری به پیشواز سال نو رفته و در این میان تلاقی بهار طبیعت و بهار قرآن حال و هوایی خاص را برای پایتخت رقم زده است. در میدان‌های بزرگ و خیابان‌های اصلی شهر، نمادهای نوروزی و رمضانی در کنار هم خودنمایی می‌کنند و لبخندی از جنس شور و نشاط و تازگی بر لب آنها می‌نشانند. تهران اما علاوه بر شهروندان همیشگی‌اش، در نوروز مهمانانی از سراسر کشور هم دارد که مدیریت شهری برای میزبانی از آنها برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

پویش «تهران دوست‌داشتنی»
امیر قاسمی، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری پویش «بهار ایران» و همچنین پویش «تهران دوست‌داشتنی» در حوزه گردشگری گفت: چند برنامه به‌صورت ویژه در سطح شهر تهران طراحی شده است که با توجه به همپوشانی بهار طبیعت و بهار قرآن، تا حدودی رنگ و بوی معنوی خواهند داشت و شهروندان می‌توانند از این برنامه‌ها استفاده کنند. او با اشاره به افتتاحیه باشکوه این برنامه‌ها که در روز جمعه با حرکت کاروان‌های شادی در بلوار کشاورز و میدان ولی‌عصر برگزار شد، در تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روزهای آینده گفت: برای روزهای آتی نیز تا ۲۹اسفندماه، کاروان‌های شادی در سطح محلات شهر تهران حرکت می‌کنند تا در نوبت صبح و بعدازظهر جشن و شادی را برای مردم به ارمغان آورند. مجموعه‌ عباس‌آباد نیز برای شب‌های ماه مبارک رمضان و شب سال تحویل، برنامه‌های مفصلی اعم از استیج و نورافشانی و برنامه‌های شاد طراحی کرده است. رئیس ستاد گردشگری همچنین گفت: در مجموعه باغ موزه ملی انقلاب و دفاع‌مقدس نیز برای ساعات سحری و لحظه تحویل سال برنامه تدارک دیده شده است.

برگزاری تورهای گردشگری
قاسمی با بیان اینکه تا پایان ماه رمضان تورهای مختلفی اعم از تورهای روزه‌اولی‌ها، سالمندان، افراد دارای معلولیت و دهه هشتادی‌ها برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تورهای پیاده و سواره در همه مناطق تهران طراحی شده که عمده آنها در مناطق۱۲، ۲۰، ۱۱، ۱، ۵ و ۶ اجرا می‌شود. او با اشاره به اینکه تاکنون برای  ۱۹مسیر تورهای گردشگری، لیدر پیش‌بینی شده است، گفت: از برگزاری تورهایی که جنبه پولی دارند خودداری کرده‌ایم و تورهایی که پیش‌بینی شده عمدتا رایگان خواهند بود تا همه بتوانند از آنها استفاده کنند. رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درخصوص مسیر تورهای گردشگری گفت: در منطقه۲۰ شیخ صدوق و مجموعه برج طغرل، در منطقه۶ گذری از موزه فرش تا موزه معاصر، در منطقه۵ کن‌گردی و حسینیه‌گردی در کن، در منطقه۱۲ غالب کوچه‌پس‌کوچه‌هایی که در بافت تاریخی منطقه۱۲ قرار دارند، در منطقه۱۱ خانه مینایی و مسیر خیابان ولیعصر و در منطقه‌یک گذر هنر تا موسیقی از موزه سینما، موزه موسیقی و باغ فردوس را درنظر گرفته‌ایم. رئیس ستاد گردشگری با اشاره به اینکه به‌صورت ویژه در شهرستان ری منطقه۲۰ برنامه تدارک دیده‌شده است، بیان کرد: در راستای این امر به‌صورت روزانه برای شهروندان اتوبوس رایگان درنظر گرفته شده است تا بتوانند از مجموعه‌های گردشگری شهر ری و در نهایت از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی بازدید کنند. همچنین در سازمان پایانه‌ها و مجموعه شرکت بهره‌برداری مترو کلیپ‌های تهران‌نما به نمایش درمی‌آیند.

حضور 150کمپر در بوستان ولایت
قاسمی به میزبانی بوستان ولایت منطقه۱۹ از ۱۵۰کمپر از شهرهای مختلف‌ کشور و اسکان آنها در این بوستان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه این کمپرها خود جاذبه گردشگری هستند، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و زمان اعلام می‌شود تا شهروندان بتوانند از خدمات آنها استفاده کنند. به‌گفته او، افرادی که با کمپرها وارد تهران خواهند شد، ۵روز در این شهر مستقر هستند که در این ۵روز برای بازدید آنها از مقاصد گردشگری و شهر تهران، اتوبوس رایگان درنظر گرفته شده است.

نقشه جدید گردشگری تهران
رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران از تهیه نقشه گردشگری با استانداردهای بین‌المللی خبر داد و اضافه کرد: این نقشه متفاوت با نقشه‌های ۱۰سال گذشته شهرداری تهران است و اماکن گردشگری ازجمله موزه‌های شهر تهران، اماکن تاریخی، ورزشی و مراکز تفریحی و سرگرمی به تفکیک مناطق با جانمایی لوگوهای مشخص روی نقشه مشخص شده‌اند.

تخفیف 50درصدی برخی اماکن گردشگری و شهربازی‌ها
قاسمی درخصوص قیمت استفاده از امکانات گردشگری پایتخت نیز گفت: در بیش از 100غرفه اطلاع‌رسانی در شهر، لیستی با عنوان لیست تخفیفات نوروزی اماکن گردشگری شهر تهران ارائه خواهد شد و شهروندان می‌توانند از تخفیفات ۳۰درصدی باغ پرندگان و تله ‌کابین توچال، ۵۰درصدی تعدادی از شهربازی‌ها و موزه‌ها بهره‌مند شوند. تعدادی از موزه‌های شهر نیز مثل موزه انقلاب اسلامی، خانه موزه شهید مطهری، خانه‌موزه سیمین و جلال و موزه لانه جاسوسی به‌صورت رایگان خدمات رسانی می‌کنند.
قاسمی مطرح کرد: تعدادی از بوستان‌ها را هم سازمان بوستان‌ها و فضای سبز برای نصب چادر و اسکان‌های نوروزی فراهم کرده است که اطلاع‌رسانی خواهد شد.

هماهنگی برای تخفیف ۲۵درصدی هتل‌ها
او با اشاره به هماهنگی‌های انجام‌شده میان شهرداری تهران با آموزش و پرورش، از خدمات مدارس برای اسکان‌های اضطراری در برخی مناطق مثل منطقه۲۰ که به‌صورت ویژه زائر دارد، خبر داد و افزود: علاوه بر این امسال با مجموعه هتل‌های یک تا 5ستاره شهر تهران هماهنگی صورت گرفته است و افرادی که معرفی شوند از ۲۵درصد تخفیف نوروزی در هتل‌ها برخوردار می‌شوند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید