• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
شنبه 26 اسفند 1402
کد مطلب : 221110
+
-

روز افتتاح بزرگ در خط6

امروز 3 ایستگاه متروی تهران به بهره‌برداری می‌رسد

امید و افتخار
روز افتتاح بزرگ در خط6

محمد فخار؛ روزنامه‌نگار

امروز روز مبارکی برای متروی تهران است. 3ایستگاه و 2ورودی جدید به‌صورت همزمان در خط6 مترو به بهره‌برداری می‌رسد. مردم محله بهارشیراز منطقه7 و اهالی محله‌های آیت‌الله کاشانی و شهدای کن منطقه5 امروز صاحب ایستگاه مترو می‌شوند.
عملیات اجرایی احداث خط و ایستگاه‌های خط۶ متروی تهران، از سال89 آغاز شده است. این خط با ۴۲کیلومتر طول و ۳۲ایستگاه، شمال‌غرب پایتخت را به جنوب‌شرق آن متصل می‌کند و با افتتاح‌های امروز 85درصد ایستگاه‌های آن تکمیل شده است.
اسفند‌ماه سال گذشته بود که ۴ایستگاه میدان شهدای هفتم‌تیر، میدان حضرت ولیعصر(عج)، بوستان لاله و کارگر در خط۶ افتتاح شد و از آن روز تا امروز ۱۰ایستگاه در این خط به بهره‌برداری رسیده که آماری فوق‌العاده برای مدیریت شهری و توسعه شهر زیرزمینی تهران محسوب می‌شود. بیشترین ایستگاه افتتاح شده امسال مربوط به مهرماه بود که ۳ایستگاه شهرزیبا، شهران و شهید آرمان علی‌وردی (کوهسار) در اختیار مردم قرار گرفت. با بهره‌برداری از این ۱۰ایستگاه در یک سال اخیر، تعداد ایستگاه‌های تکمیل شده خط۶ به ۲۳ایستگاه رسیده است؛ به این ترتیب می‌توان منتظر بود که پرونده همه 27‌ایستگاه خط6 در سال آینده بسته شود. البته این عدد شامل ایستگاه‌های توسعه بخش جنوبی نیز نمی‌شود که به‌تازگی مرحله حفاری‌شان به اتمام رسیده است.
براساس اعلام شهرداری تهران امروز، شنبه شاهد افتتاح ۳ایستگاه بهار شیراز، آیت‌الله کاشانی و شهدای کن خواهیم بود. ایستگاه بهار شیراز در بخش میانی خط۶ و 2ایستگاه دیگر در قطعه شمالی این خط قرار دارند و با بهره‌برداری از ایستگاه‌های آیت‌الله‌کاشانی و شهدای کن، درواقع تمام ایستگاه‌های نیمه شمالی خط۶ تکمیل شده و مسیر به‌صورت کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. تکمیل و تجهیز این ۳ایستگاه درمجموع حدود ۳هزار میلیارد تومان هزینه در برداشته است.
 مناسب‌سازی در هر 3ایستگاهی که امروز افتتاح می‌شود برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی انجام شده است و هر ۳ایستگاه به پله‌برقی و آسانسور مجهز هستند. در ادامه مسیر توسعه خط6، افتتاح ایستگاه‌های استاد نجات‌اللهی، سرباز، شهدای هفده‌شهریور و میدان خراسان، باعث تکمیل کل ایستگاه‌های خط6در سال آینده می‌شود. همچنین امروز آغاز بهره‌برداری از ایستگاه تبادلی تربیت‌مدرس در خط۶ مترو نیز خواهد بود و این در حالی است که تا قبل از این، بخش مربوط به خط۷ این ایستگاه در اختیار مسافران بود، اما از امروز دسترسی مجزا و مستقل مسافران خط۶ به این ایستگاه هم برقرار خواهد شد.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید