• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 25 اسفند 1402
کد مطلب : 221075
+
-

من کارهای مهم‌تری دارم! سودوکو چه دردی دوا می‌کند؟!

محمد مهدی رنجبر ، کارشناس سرگرمی

درست است که سودوکو محبوب‌ترین سرگرمی‌ منطقی جهان است اما این لقب نمی‌تواند باعث شود که همه افراد عاشق سودوکو شوند! شاید شما هم نیاز داشته باشید اول مزایای سودوکو را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید که برای این سرگرمی که ظاهری چندان زیبا ندارد وقت بگذارید. فواید سودوکو را به اختصار برای شما می‌گوییم. اگر پسندیدید، حلش کنید و اگر روش حل آن را بلد نبودید، از آموزش‌هایی که به صورت متن و فیلم در همین صفحه از استاد ناصر فروندیان منتشر می‌کنیم بهره بگیرید:
1  «سودوکوبازی» تمرکزتان را بیشتر می‌کند. چون هر وقفه و اختلالی که در حل سودوکو ایجاد می‌شود، شما را مجبور می‌کند که چند مرحله به عقب برگردید. پس مغز شما در جریان حل سودوکو آموزش می‌بیند که از پرت شدن حواس‌تان جلوگیری کند. این یعنی همان «تمرکز»! جالب این است که این تمرکز نه تنها در حل سودوکو کارا می‌شود، بلکه به مرور در امور دیگر زندگی‌تان هم تسری پیدا می‌کند و شما ناخودآگاه شخص دقیق‌تر و در پی آن شخص موفق‌تری خواهید شد.  
2 سودوکو به کاهش اضطراب و استرس شما کمک می‌کند. سودوکوباز مجبور است روی شبکه ارقام پیش رویش تمرکز کند  و از یک تفکر منطقی برای پیدا کردن راه‌حلی که ارقام هر خانه را کشف کند پیروی کند. در این حالت، سودوکوباز دیگر نمی‌تواند به منبع اضطراب و استرس فکر کند! به بهانه سودوکو، فقط دقایقی دور بودن از استرس، سودوکوباز را متوجه می‌کند که مشکلی که باعث اضطرابش شده بود، شاید آن‌قدرها هم موضوع مهمی نباشد که باعث دلهره و ناآرامی‌اش شده است.
حدود ۱۱ مورد از فواید سودوکو را برای شما در این نوشتار آماده کردیم که به دلیل حجم کم فضای این بخش، فقط به دو مورد از آنها پرداختیم. فواید بعدی سودوکو را در شماره‌های بعدی در همین صفحه بخوانید.

این خبر را به اشتراک بگذارید