• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221016
+
-

کدام استان‌ها نوروز جا ندارند؟

بررسی‌ها نشان می‌دهد که هرمزگان، بوشهر، مازندران، گیلان و خراسان رضوی رکورددار سفرهای نوروزی1403 هستند

محمد باریکانی-روزنامه‌نگار

سفرهای نوروزی از فردا آغاز می‌شود و ستاد خدمات سفرهای کشور تا 25فروردین‌ ماه خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی و تعطیلات عید سعید فطر را ادامه می‌دهد. اما در نوروز1403 چه تعداد ایرانی سفر می‌کنند و کدام استان‌ها مملو از مسافران نوروزی خواهند شد؟ پیشنهاد شهرهای مکمل و جایگزین برای مسافران نوروزی که نتوانسته‌اند در مراکز استان‌های پرمسافر اقامت کنند کدام‌ها هستند؟ روزنامه همشهری در گزارش امروز آمار مسافران نوروزی سال1403 را زیر ذره‌بین گذاشته است تا استان‌های پرمسافر بدانند با چه تعداد مسافر نوروزی مواجه خواهند شد و چگونه باید به آنها خدمات‌رسانی کنند.
وزارت میراث فرهنگی و معاونت گردشگری این وزارتخانه که متولی اصلی ستاد هماهنگی خدمات سفر هستند، پیش‌بینی کرده‌اند‌ به‌رغم آنکه گردشگران نوروزی 10درصد کاهش داشته باشند، اما ‌ استان‌های هرمزگان، بوشهر، مازندران، گیلان و خراسان رضوی پرمسافرترین استان‌های ایران در نوروز1403 هستند.‌

نوار ساحلی جنوب مملو از مسافر می‌شود
سیدمصطفی فاطمی، مدیرکل دفتر سفرهای داخلی معاونت گردشگری و دبیر ستاد سفر: نوار ساحلی جنوب کشور از بندرعباس تا گناوه و جزیره قشم در نوروز1403 پرمسافرترین نقطه کشور خواهد بود. در شمال کشور هم مازندران و گیلان مثل همیشه درگیر سفرهای نوروزی خواهند شد. در خراسان رضوی نیز به دلیل حجم بالای سفر به مشهد مقدس، میزان ماندگاری گردشگران نوروزی افزایش بیشتری خواهد یافت. اصفهان، فارس، یزد و تا حدودی کرمان نیز با شیب بالایی در وضعیت نرمال سفر مواجه می‌شوند. مسافران نوروزی اما باید متوجه باشند که برخی از مسیرهای خلوت در استان‌های شلوغ کشور که شهرهای مکمل سفرهای نوروزی هستند، می‌تواند برایشان مقصد سفر و اقامت باشد.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید