• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 221005
+
-

سیمای واقعی زن ایرانی در نیویورک

سیمای واقعی زن ایرانی در نیویورک

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده که به‌منظور شرکت در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل به نیویورک سفر کرده‌است، در یکی از میزگردهای این نشست از نهادهای بین‌المللی فعال در موضوع زنان خواست با توجه به گزارش سازمان ملل درباره تاثیرات جنگ غزه بر امنیت و معیشت و فقر زنان در این منطقه، اقدام‌های مناسب را برای رسیدن غذا و دارو به آنان انجام دهند.
خزعلی همچنین در این نشست به تشریح اقدام‌های ایران با هدف مقابله با «زنانه‌شدن فقر» و «توان‌افزایی زنان» پرداخت و اختصاص یک‌درصد از بودجه همه دستگاه‌های اجرایی به موضوع زن و خانواده را ازجمله اقدام‌های انجام‌شده دراین زمینه عنوان کرد.
رایزنی‌ با برخی مقام‌های حاضر در شصت‌وهشتمین نشست کمیسیون مقام زنان سازمان ملل از دیگر دستورکارهای سفر معاون رئیس‌جمهوری به نیویورک بود. براین اساس او با دبیرکل شورای امور خانواده عربستان سعودی گفت‌وگو کرد؛ دیداری که طی آن دو طرف درباره توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف بحث‌ و تبادل‌نظر کردند.
دیدار و گفت‌وگو با مقام‌هایی ازجمله وزیر امنیت اجتماعی فنلاند، وزیر خانواده و خدمات اجتماعی ترکیه و وزیر توسعه اجتماعی و خانواده قطر از دیگر برنامه‌های معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در جریان سفر به نیویورک بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید