• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 220994
+
-

این خوراکی‌ها سالم نیستند

آرش نهاوندی؛ روزنامه‌نگار

امروزه به‌دلیل وجود حجم عظیمی از غذاهای ناسالم ازجمله فست فودها، چیپس و پفک‌ها و انواع شکلات‌های پرچرب و شیرینی‌و اینکه افراد بسیاری هستند که تمایل به تغذیه سالم دارند، درحالی‌که شاید همان مواد غذایی هم فاکتورهای سلامت را نداشته باشند و مصرف زیاد برخی از آنها حتی خطراتی برای سلامتی شما داشته باشد. یک مقاله منتشر شده در تایمز‌آف ایندیا 4دسته از این مواد غذایی را بررسی و درباره دلایل سالم نبودن آن برخلاف تصور عمومی اطلاعاتی را ارائه کرده است.

بیسکوئیت دایجستیو
این بیسکوئیت‌ها آنقدرها هم که فکر می‌کنید سالم نیستند. آنها با آرد و شکر تصفیه شده تهیه می‌شوند که می‌تواند کالری دریافتی را افزایش و منجر به اضافه وزن شود. مصرف روتین بیسکوئیت‌های دایجستیو ممکن است سلامت شخص به خطر بیندازد و آنها را به گزینه‌ای نامطلوب برای یک رژیم غذایی سالم تبدیل کند.

نوشیدنی‌های سالم برای کودکان
برخی نوشیدنی‌ها با عنوان تقویت‌کننده برای کودکان به بازار عرضه می‌شوند اما بسیاری از آنها به‌ویژه از نوع پودری و غنی شده با ویتامین‌ها چندان سالم نیستند. این پودرهای به ظاهر مفید، پر از شکر هستند و وقتی به شیر اضافه می‌شوند، یک رژیم غذایی ناسالم برای بچه‌ها به شمار می‌روند. چون می‌توانند بالقوه منجر به اثرات نامطلوبی در سلامت عمومی کودکان شوند.

غلات صبحانه
غلات صبحانه هم یکی دیگر از مواد غذایی‌اي است که برخی به‌عنوان محصول سالم‌ آن را مصرف می‌کنند، درحالی‌که همین محصولات هم مملو از قند هستند که مزایای سالم بودن آنها را تضعیف می‌کند. در این‌باره توصیه می‌شود که برچسب‌های تغذیه‌ای پیش از خرید، مطالعه شوند و انتخاب آگاهانه ای صورت بگیرد. این در حالی است که بسته‌بندی و ادعاهای این غلات تأکید بر سلامت‌محور بودن آنهاست اما عمده آنها با وجود قندهای افزوده بالقوه منجر به افزایش وزن و مسائل مرتبط با آن می‌شوند.

نان قهوه‌ای
بر خلاف تصور رایج، نان قهوه‌ای ممکن است آنطور که تصور می‌شود سالم نباشد. برخی از انواع نان قهوه‌ای به جای مواد سالم از مواد افزودنی رنگی استفاده می‌کنند که ارزش غذایی را به خطر می‌اندازند. ظاهر فریبنده این محصول می‌تواند مصرف‌کنندگان را گمراه کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید