• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 220991
+
-

عدد خبر/۲۲ خدمت

۲۲خدمت  رایگان دندانپزشکی در روستاهای کشور در حال انجام است. زهرا سیدمعلمی، مدیرکل سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این خبر گفته: در دولت سیزدهم بسته خدمات دهان و دندان با هدف کاهش پرداخت از جیب مردم در نظر گرفته شد که برای گروه‌های هدف در مناطق روستایی رایگان است و در مناطق شهری تا ۶۵ درصد تخفیف دارد.

3400 مرکز
  خدمات جامع سلامت دارای واحد دندانپزشکی در حال حاضر در کشور فعال هستند. در این مراکز 3هزار دندانپزشک و بهداشت‌کار دهان و دندان حضور دارند. براساس اعلام اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، علاوه بر خدمات بیمه‌ای پیشین، افزایش پوشش بیمه‌های پایه برای 3 خدمت مهم دندانپزشکی شامل پانسمان (پالپوتومی) دندان‌های شیری و دائمی، درمان عصب زنده دندان‌های دائمی، همچنین درمان ریشه برای دندان‌های دائمی نیز انجام شده است.

۲۵ هزار
نفر در لیست کشوری انتظار پیوند اعضا قرار دارند. کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران با اعلام این خبر به ایسنا گفته تا قبل از کرونا روزانه ۷ تا ۱۰ بیمار نیازمند پیوند عضو به‌دلیل نرسیدن عضو پیوندی جان خود را از دست می‌دادند که این آمار اکنون افزایش یافته است. این در حالی است که ایران در زمینه اهدای عضو در دنیا رتبه ۳۱ و در آسیا رتبه اول را دارد که در سال ۲۰۱۹ و قبل از کرونا این رتبه اول فاصله بسیار زیادی با دیگر کشورهای آسیایی داشت.


 
 




 

این خبر را به اشتراک بگذارید