• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 220985
+
-

کرایه ارزان، ترفند راننده برای سرقت از زنان مسافر

کرایه ارزان، ترفند راننده برای سرقت از زنان مسافر

جوان راننده که با پیشنهاد کرایه ارزان، دختران مسافر را فریب داده و پس از سوارکردن آنها نقشه سرقت اموالشان را عملی می‌کرد دستگیر شد.
 به‌گزارش همشهری، تحقیقات پلیس پایتخت برای دستگیری این راننده سارق با شکایت دختری دانشجو آغاز شد. شاکی به مأموران گفت: من اهل یکی از شهرهای اطراف تهرانم و چند سالی است که در تهران دانشجو هستم. چند روز قبل که از شهرمان راهی پایتخت شدم، در ترمنیال بیهقی از اتوبوس پیاده و منتظر تاکسی شدم که خودروی پرایدی مقابلم توقف کرد. وقتی مقصدم را گفتم، کرایه‌ای که پیشنهاد کرد خیلی ارزان‌تر از بقیه بود. برای همین وسایلم را داخل ماشین گذاشتم و خودم هم سوار شدم.
وی ادامه داد: در بین راه جوان راننده به بهانه اینکه ترافیک است، نوشیدنی خرید و به من هم تعارف کرد. اما وقتی آن را خوردم، سرم گیج رفت و دیگر چیزی نفهمیدم. وقتی به هوش آمدم، روی تخت بیمارستان بودم. از پرستاران شنیدم که مردم مرا در یکی از محله‌های خلوت خزانه، درحالی‌که بیهوش افتاده بودم پیدا و به بیمارستان منتقل کرده بودند.
من با خوردن نوشیدنی مسموم‌، چندین ساعت بیهوش شده بودم و راننده سارق بعد از رها کردن من کنار خیابان، لپ‌تاپ، گوشی موبایل و بقیه وسایلم را که جمعا 500میلیون تومان ارزش داشت سرقت کرده بود.
با شکایت دختر جوان، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی تهران برای شناسایی و دستگیری راننده سارق وارد عمل شدند. آنها برای پیدا کردن سرنخی از این مرد راهی ترمینال بیهقی شدند، یعنی جایی که دختر دانشجو سوار خودروی متهم شده بود. مأموران با بررسی دوربین‌های مداربسته موفق شدند تصویری از پراید سارق به‌دست آورند اما متهم تعدادی از شماره های پلاک ماشینش را مخدوش کرده بود تا شناسایی نشود. در این شرایط شماره پلاک به‌دست آمده در اختیار آزمایشگاه جنایی قرار گرفت و مأموران به چند خودروی پراید رسیدند که یکی از آنها خودروی متهم بود. در ادامه و با انجام بررسی‌ها معلوم شد که مالک یکی از این خودرو، مجرمی سابقه‌دار به نام مجید است که پیش از این هم سابقه سرقت با این شگرد را داشته است. وقتی عکس مجید مقابل شاکی پرونده قرار گرفت، او بلافاصله وی را شناسایی کرد و به این ترتیب دستور بازداشت راننده سارق صادر شد.
ماموران با شناسایی محل زندگی مجید آنجا را محاصره کرده و در یک عملیات ضربتی وارد خانه او شدند. با دستگیری مرد جوان، مقداری از لوازم سرقت شده شاکی در این خانه کشف شد اما این همه ماجرا نبود. چراکه در ادامه لوازم و وسایل دیگری نیز در این خانه کشف شد که نشان می‌‌داد مجید با این شگرد افراد دیگری را هم فریب داده و اموالشان را سرقت کرده است. با دستگیری متهم، وی به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به سرقت اموال شاکی اعتراف کرد. تحقیقات از او برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید