• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 24 اسفند 1402
کد مطلب : 220984
+
-

قالیشوی اینستاگرامی کلاهبردار بود

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از دستگیری یک کلاهبردار اینستاگرامی که با عنوان قالیشویی به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد خبر داد. به‌گزارش همشهری، مدتی قبل شخصی به پلیس فتای پایتخت مراجعه کرد و مدعی شد افرادی ناشناس از طریق یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات قالیشویی از وی کلاهبرداری کرده‌اند.
او توضیح داد: قصد شست‌وشوی فرش‌هایم را داشتم و به‌دنبال یک قالیشویی خوب می‌گشتم که با یک تبلیغ اینستاگرامی مواجه شدم. تبلیغ درباره شست‌وشوی فرش با قیمت‌ مناسب و در کمترین زمان ممکن بود. وقتی خوب آگهی را مطالعه کردم، متوجه شدم شرایطش بسیار مناسب است و برای همین تصمیم گرفتم فرش‌هایم را به این قالیشویی بسپارم. برای این کار باید طبق آنچه در صفحه اینستاگرام قالیشویی نوشته شده بود، نوبت می‌گرفتم. همان روز مبلغی برای رزرو به حسابی که گفته بودند واریز کردم اما بلافاصله پس از واریز وجه من را بلاک کردند و دیگر پاسخی از آنها دریافت نکردم.
با شکایت این فرد تحقیقات کارشناسان پلیس فتا آغاز و مشخص شد که آن صفحه اینستاگرامی از افراد دیگری هم با این شگرد کلاهبرداری کرده است.
سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتای پایتخت، با اشاره به دستگیری متهم پرونده گفت: ماموران پس از اقدامات تخصصی ادمین صفحه جعلی قالیشویی را شناسایی و پس از تشریفات قضایی مجرم را در یکی از مناطق جنوبی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.
وی با اشاره به اینکه این فرد بیش از 8میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بود، افزود: متهم پس از حضور در پلیس فتا اظهار داشت که با توجه به نزدیک‌شدن به ایام عید با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی و تبلیغات این صفحه به بهانه شست‌وشوی فرش با قیمت بسیار مناسب مراجعه‌کنندگان را با ترفند رزرو ترغیب به پرداخت بیعانه می‌کردم و پس از واریز وجه دیگر پاسخگوی تلفن آنها نبودم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید