• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220918
+
-

ثبات در بازار دارایی‌ها و کالاهای مصرفی

با وجود نزدیک شدن به روزهای پایان سال و آغاز ‌ماه مبارک رمضان شاهد ثبات در بازار دارایی‌ها و کالاهای اساسی هستیم.به‌گزارش همشهری، هرسال همزمان با پایان سال جنب و جوش جدیدی در بازارها ایجاد می‌شود. امسال هم این رویه ادامه دارد به‌ویژه آنکه امسال مصادف با آغاز‌ماه مبارک رمضان است. با وجود همزمانی‌ماه رمضان با سال جدید آنطورکه بررسی‌ها نشان می‌دهد بازار‌ها از یک ثبات نسبی برخوردارند.در بازار دارایی‌ها با وجود یک دور رشد قیمت طلا و ارز در 2 هفته گذشته، قیمت‌ها به یک ثبات نسبی رسیده‌اند و دیروز هم مانند چند روز گذشته قیمت طلا و ارز تغییر محسوسی نداشت.بازار مسکن و خودرو هم ظرف روزهای گذشته تغییرات معناداری را تجربه نکردند. در بازار کالاهای اساسی هم آنطور که مسئولان می‌گویند کمبودی وجود ندارد و انتظار می‌رود این روند باثبات همچنان ادامه داشته باشد. دیروز همچنین مرکز مبادله ارز و طلا ششمین حراج سکه خود را برگزار کرد و تفاوت آن با 5دوره قبلی این بود که این بار سکه تمام نیز در این حراج به فروش رسید. در 5دوره قبلی نیم سکه و ربع سکه عرضه شده بود.

بازار کالاهای مصرفی
آنطورکه مسئولان می‌گویند کالاهای مصرفی به میزان مورد نیاز در بازار وجود دارد و حجم عرضه‌ کالاها، متناسب با تقاضای مردم است. به‌گفته مسئولان نظارت جدی نیز بر بازارها وجود دارد.
مسعود رسولی، دبیر انجمن صنعت بسته‌بندی گوشت و مواد پروتئینی کشور دیروز در همین باره گفت: هیچ نگرانی از بابت تامین گوشت در کشور وجود ندارد.تقریبا روزی 250 تن گوشت وارد کشور می‌شود. گوشت در کلیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و غرف میادین میوه و تره بار وجود دارد.به‌گفته او در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت‌ مخلوط گوسفندی وارداتی بسته‌بندی ۳۱۶هزار تومان، ران و سردست گوسفندی ۳۷۵هزار تومان، گردن ۲۸۰هزار تومان، هر کیلو ران و سردست گوساله ۲۹۹هزار تومان و مخلوط گوساله ۲۴۵هزار تومان است. این قیمت‌ها مصوب بوده و همه شرکت‌های بسته‌بندی موظف به رعایت آن هستند.مسعود امراللهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی هم گفت: امسال در شرایط بسیار مطلوبی در حوزه تأمین کالاهای اساسی به‌خصوص مرغ، شکر، گوشت سفید و قرمز و حبوبات هستیم و مشکل خاصی برای تأمین اقلام مورد نیاز‌ماه مبارک رمضان و عید نوروز وجود ندارد.سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز اعلام کرد: هر کیلوگرم آجیل شیرین با ۱۰درصد پسته احمد آقایی خام، ۱۵درصد مغز بادام، ۱۵درصد نخودچی دو آتیشه بی‌نمک، ۱۵درصد کشمش سبز، ۱۵درصد برگه قیصی، ۱۵درصد فندق با پوست خام و ۱۵درصد انجیر خشک به قیمت ۳۱۰هزار تومان به فروش می‌رسد.همچنین هر کیلوگرم آجیل شور با ۱۵درصد پسته احمد آقایی شور، ۱۵درصد مغز بادام، ۲۰درصد نخودچی دوآتیشه شور، ۲۰درصد تخمه کدو گوشتی دوآتیشه، ۱۵درصد تخمه جابانی و ۱۵درصد فندق با پوست شور به قیمت ۳۳۰هزار تومان تعیین شده است.داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز از فعالیت کامل سامانه‌های پیش‌فروش بلیت اتوبوس برای سفرهای نوروزی در همه مسیرها خبرداد و گفت: برای ظرفیت‌های تکمیل شده، سرویس فوق‌العاده پیش‌بینی شده است.سازمان دامپزشکی کشور هم به مردم توصیه کرد: مردم از خرید ماهیان قرمز بی‌حال و دارای لکه بر پوست خودداری کنند و برای خرید و نگهداری ماهی قرمز شب عید توصیه‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی را جدی بگیرند.نکته مهم این است که مردم باید توجه کنند که در پایان نوروز ماهی‌ها را در رودخانه‌ها یا نهرها رها نکنند و رهاسازی در محل‌های تعیین شده توسط شهرداری انجام شود.حجت محمدی، رئیس اتحادیه قالیشویان تهران اما اعلام کرد: امسال نرخ قالیشویی حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید