• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220891
+
-

به یک شرط پرسپولیس برنده است

مرتضی کرمانی‌مقدم می‌گوید درصورت بازگشت گولسیانی سرخپوشان برنده دربی خواهند بود

به یک شرط پرسپولیس برنده است

 علی‌اصغر درویش|   پرسپولیس پس از اینکه اوسمار ویرا در نیم‌فصل دوم جانشین یحیی گل‌محمدی شد و به‌ویژه بعد از چند خرید زمستانی، روند امیدوارکننده‌ای داشته تا جایی که  در پایان هفته نوزدهم به یک‌قدمی استقلال صدرنشین رسیده‌ و قبل از دربی با اختلاف 3امتیازی نسبت به رقیب سنتی خود، یکی از مدعیان اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند. در آستانه این دربی حساس، مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس درباره وضعیت سرخ‌ها برای مصاف حساس با استقلال با همشهری گفت‌وگو کرده است.
 
   پرسپولیس اوسمار چه تغییری نسبت به پرسپولیس یحیی گل‌محمدی داشته؟
تقریبا سیستم و کارایی تیم اوسمار با تیم یحیی یکی است و هیچ فرقی نکرده اما خوشبختانه دست این سرمربی نسبت به گل‌محمدی بازتر شده است. نیم‌فصل یارگیری خوبی انجام شد و مسلما اوسمار بهتر نتیجه می‌گیرد. چند بازی اخیر پرسپولیس واقعا خوب بود، حتی با آلومینیوم اراک هم خوب بازی کردیم.
 
   یکی از دغدغه‌های هواداران عملکرد نگران‌کننده بیرانوند است.
زمان‌هایی هست که یک تیم یا یک بازیکن مدتی افت می‌کند. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا هم کمی ضعیف کار کرد اما پرسپولیس همین یک دروازه‌بان را دارد و به همین دلیل فقط باید از لحاظ روانی این دروازه‌بان را به شرایط آرمانی برگردانیم چون به او احتیاج داریم. نباید روزهایی را که بیرانوند به پرسپولیس کمک می‌کرد، فراموش کنیم.
 
   شرایط خط دفاعی پرسپولیس هم خوب نیست. با غیبت چند بازیکن اصلی اوسمار چه تدبیری خواهد داشت؟
باید در نقل‌و‌انتقالات یک مدافع جذب می‌شد، به هر حال مصدومیت و گرفتن کارت در فوتبال طبیعی است و کادر فنی باید این مسائل را پیش‌بینی می‌کرد. نمی‌دانم آسیب‌دیدگی گولسیانی چقدر است اما امیدوارم برگردد وگرنه برای دربی مشکل خواهیم داشت.
 
   خریدهای جدید را در این چند بازی چطور دیدید؟
هر 3بازیکن عالی کار کردند. شانس بد یحیی بود که هرچه بازیکن خارجی جذب می‌شد به‌دردنخور بودند.

   چرا بازیکنانی مثل صادقی  انتظارات را برآورده نکردند؟
بازیکنان داخلی که پیراهن پرسپولیس و استقلال را می‌پوشند یا ‌ اوج می‌گیرند و یا افت می‌کنند.صادقی و چند بازیکن دیگر در نیم‌فصل اول انتظارات را برآورده نکردند و حالا اورونوف  جواب داده و برای  مربی هم بازیکنی مهم است که سرحال‌تر است. مشکل اصلی بی‌رقیب بودن صادقی بود.  

   پیش‌بینی شما از نتیجه دربی چیست؟
علی پروین به ما می‌گفت اگر دربی را نبازید، یک سال سرتان بالاست. با توجه به سبک بازی استقلالی‌ها که گل می‌زنند و به خوبی دفاع می‌کنند، دربی برگشت سخت خواهد بود. در طرف دیگر پرسپولیس با توجه به این آمادگی و شکل هجومی‌ که دارد خطرناک‌تر از استقلال است اما فکر می‌کنم اگر گولسیانی برگردد پرسپولیس برنده دربی خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید