• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220884
+
-

دربی صادر شد!

دربی صادر شد!

هیجان دربی تهران این‌بار به ازبکستان هم خواهد رفت، چراکه 2ستاره تیم ملی این کشور و 2نفر از مهم‌ترین بازیکنان حال‌حاضر فوتبال ازبکستان، در این بازی مقابل هم قرار می‌گیرند. ماشاریپوف با لباس آبی و اورونوف با لباس قرمز، نقشه‌های بزرگی برای این بازی دارند. آنها قبل از نخستین دربی‌شان، به چهره‌هایی محبوب در فوتبال ایران تبدیل شده‌اند اما شهرآورد حتی می‌تواند سکوی پرتاب بلندتری برایشان باشد.

   هم‌تیمی‌ نه، رقیب
جواد نکونام حتی قبل از اسم بردن از ماشاریپوف، به‌دنبال جذب اورونوف بود و حتی در گفت‌وگویی از این بازیکن اسم آورد اما باشگاه در نهایت اورونوف را جذب نکرد و این بازیکن راهی باشگاه پرسپولیس شد. در حقیقت اگر جذب او از سوی استقلال اتفاق افتاده بود، حالا هر دو نفر در یک طرف میدان بازی می‌کردند اما تقدیر این بود که اوستون و جلال، در دو طرف این بازی بزرگ قرار بگیرند. شاید خیلی‌ها در ازبکستان، این بازی را زنده تماشا کنند. هم جلال و هم اورونوف در این بازی خاص و حساس، بازیکنان ثابت تیمشان خواهند بود. 2مربی نیز کاملا به این 2نفر اعتقاد دارند.

   2ستاره زهردار
هم ماشاریپوف و هم اورونوف، در تیم‌های جدیدشان شروعی درخشان داشته‌اند. جلال‌الدین در نخستین بازی با لباس استقلال گل زد و این هفته در بازی با استقلال خوزستان پاس‌گل داد. اورونوف نیز بعد از چند بازی بسیار خوب، بالاخره نخستین گلش برای پرسپولیس را در بازی حساس به فولاد زد. تجربه ماشاریپوف بعد از سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال آسیا و تکنیک ناب ستاره جوان ازبکستانی پرسپولیس، می‌تواند گره این بازی را برای هر دو تیم باز کند. باید دید که کدام یک حضور درخشان‌تری در این بازی خاص خواهند داشت.

   وقت نگرانی است؟
اینکه فوتبال ازبکستان صاحب چنین ستاره‌هایی شده، نشان می‌دهد که آنها در مسیر تبدیل‌شدن به یک قطب در آسیا هستند. به این فهرست باید ستاره‌هایی مثل شومورودوف و عباس‌بک فیض‌الله‌یف را هم اضافه کرد. پس شاید زمان نگرانی برای فوتبال ایران از راه رسیده باشد. ازبکستان با این روند شاید بازیکنان بیشتری را نیز به بازار فوتبال ایران اعزام کند. هر‌چند که قبل از حضور این 2نفر در تهران، خرید قبلی فوتبال ایران از ازبکستان یعنی تمیروف، به یک خرید افتضاح تبدیل شد.

رنگ سال چیه؟
برنده دربی امروز، به‌احتمال زیاد رنگ سال بعد را مشخص خواهد کرد

پرسپولیس و استقلال در دربی103 پایتخت در حالی به مصاف هم می‌روند که هر دو تیم تا اینجا میانگین عرفی لازم برای کسب عنوان قهرمانی یعنی 2امتیاز از هر بازی را به‌دست آورده‌اند و حتی فراتر از آن رفته‌اند. استقلال از 19بازی 42امتیاز دارد و این یعنی آبی‌ها به‌طور میانگین از هر دیدار 2.21پوئن کسب کرده‌اند که حد‌نصاب بسیار خوبی است. این معدل برای پرسپولیس 39امتیازی، 2.05امتیاز است. دیگر مدعی قهرمانی در این فصل هم سپاهان است که فعلا 2بازی عقب‌افتاده دارد. زردها از 17بازی 31امتیاز گرفته‌اند و این یعنی ثبت معدل 1.82.
آنچه گفته شد، آشکارا نشان می‌دهد پرسپولیس و استقلال در شرایط کنونی از بخت بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی برخوردار هستند و چنانچه هر یک از آنها برنده دربی باشد، گام بلندتر دیگری به سمت جام برخواهد داشت. در حقیقت تیمی که امروز پیروز باشد، بذری خواهد کاشت که به‌احتمال فراوان میوه شیرین آن را پایان بهار آینده خواهد چید. رنگ سال1403 در فوتبال ایران، امروز مشخص خواهد شد؛ آبی یا قرمز؟ مساوی دربی اما شاید زرد را هم بار دیگر به فهرست نامزدهای رنگ سال بیفزاید!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید