• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220885
+
-

ایمن‌سازی‌ گود پرخطر دنیای نور؛ سال آینده

یادداشت
ایمن‌سازی‌ گود پرخطر دنیای نور؛ سال آینده

فاطمه تنهایی؛ شهردار منطقه8

در این دوره توانستیم تعداد بوستان‌های منطقه را از ۹۲‌به‌۹۷‌مورد برسانیم که ازجمله آن می‌توان به تبدیل حمام‌قدیمی مرمر به بوستانی به همین نام اشاره کرد که این کار بعد از ۱۵سال انجام شد. احداث بوستان‌های شهید ضابط، شهید خرمی‌شاد، بوستان مادر و کودک شقایق و بهسازی بوستان نوروزی‌فر ازجمله اقدامات ما از مهرماه۱۴۰۰ تا‌کنون است که با تملک حمام سبلان در این محله، سال آینده در زمینی با مساحت بالای ۱۱۰۰مترمربع بوستان شهید دارابی احداث خواهد شد.
منطقه۸ در ابتدای این دوره از مدیریت شهری ۷میدان میوه‌و‌تره‌بار داشت که موفق شدیم ۲میدان میوه‌و‌تره‌بار دیگر را به منطقه اضافه کنیم؛ ضمن اینکه میدان تره‌بار دیگری را در میدان شاهد برای سال آینده افتتاح خواهیم کرد و همچنین در حال حاضر میدان میوه‌و‌تره‌بار دیگری در کنار بوستان بهارستان در حال احداث است تا تعداد میادین میوه‌و‌تره‌بار به ۱۱مورد برسد.
پارکینگ شهیدمدنی در مهرماه۱۴۰۰ با ۱۲درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفته شد و توانستیم این پروژه ترافیکی را با عرصه یک‌هزار متر و اعیان 2هزار متر و ظرفیت ۶۰جای پارک تکمیل و افتتاح کنیم. همچنین تفاهمنامه‌ای با شرکت شهروند امضا کردیم که سقف پارکینگ شهیدمدنی را به ایجاد فروشگاه شهروند اختصاص دهیم.
گذر غذا و گردشگری را با ۳۰غرفه در کنار بوستان سحرگاه در یک نقطه بی‌دفاع شهری ایجاد کردیم؛ چراکه شرق تهران از ظرفیت گذر غذا بی‌بهره بود. ساعت فعالیت گذر غذا در روزهای عادی از ۴عصر تا ۱۲شب و در ‌ماه رمضان از افطار تا سحر است. همچنین زیر پل خاقانی که پاتوق معتادان و زباله‌گردها بود و یک نقطه در گلشن‌دوست را با تغییرات و بازسازی از حالت نقطه بی‌دفاع شهری خارج کردیم.
سال گذشته ۲۹هزار تن و امسال ۳۶هزار تن آسفالت‌ریزی در سطح معابر و شریان‌های منطقه داشتیم. همچنین ۳هزارو۸۵۳خدمت را در طرح تحول 20‌گانه تعریف کردیم که براساس این طرح در ۴میدان از ۱۰۱میدان منطقه کار ویژه انجام می‌شود؛ به‌طوری‌که یک میدان مختص نور و المان‌های نوری، یک میدان مختص موضوع بازیافت، یک میدان متناسب با مباحث انرژی خورشیدی و یک میدان نیز مختص موضوع کودک خواهد بود.
معتقدم که جزو مناطق پیشرو در اجرای آرای ماده 100شهر تهران هستیم و ازجمله مهم‌ترین اقدامات در این بخش اجرای رأی پاساژ سفید است که ۳هزارو۲۰۰مترمربع تخلف ساختمانی این پاساژ پس از ۱۰سال توسط شهرداری منطقه۸ رفع شد. در نتیجه این اقدام پس از سال‌ها، امکان صدور پایان‌کار برای مغازه‌های این پاساژ فراهم شده است.
حدود ۱۶۳هزار برگه قبوض عوارض نوسازی و پسماند را در منطقه توزیع کردیم و در کنار آن، تنها منطقه‌ای بودیم که تبلیغات موضوع نوماند را همراه قبوض به درب منازل تمام شهروندان این منطقه تحویل دادیم.
جالب است بدانید ساختمان نا ایمن بحرانی در منطقه نداریم. شاید ساختمانی وجود داشته باشد که از نظر استانداردهای آتش‌نشانی مناسب نباشد، اما ساختمان ناایمن در حالت قرمز و نارنجی نداریم. ۸گود پرخطر در منطقه وجود داشت که ۷مورد از آنها رفع خطر شدند، در حال حاضر گود دنیای نور بیش از ۱۰سال در حالت گود باقی مانده است و امیدواریم سال آینده این گود را به‌عنوان تنها گود پرخطر منطقه ایمن‌سازی کنیم.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید