• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 23 اسفند 1402
کد مطلب : 220872
+
-

دوره‌های آموزشی تربیت مربی

دوره‌های آموزشی تربیت مربی

در طرح ملی مسطورا برای ترویج گفتمان آیه‌ها، دوره‌های آموزشی متعددی درنظر گرفته شده است؛ از دوره مجازی تربیت مربی طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن تا دوره تبیین و حفظ فرازها، دوره عمومی و دوره توجیهی مبلغین. داوطلبان در دوره تربیت مربی علاوه بر آشنایی با طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم، با سیره معصومین(ع) براساس آیات قرآنی آشنا می‌شوند. آشنایی با مکتب امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز یکی دیگر از سرفصل‌های آموزشی این دوره است.
آموزش‌های دوره تربیت مربی با برگزاری کارگاه عملی روش تدریس طرح کلی قرآن در اسلام تکمیل می‌شود و داوطلبان با گذراندن این دوره‌های آموزشی گواهینامه پایان دوره دریافت می‌کنند. دوره تربیت مربی اهداف متعددی را دنبال می‌کند؛ از انس بیشتر با قرآن کریم تا آشنایی با روش استنباط قرآنی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی. داوطلبانی که در دوره‌های آموزشی این دوره شرکت می‌کنند، علاوه بر تسلط بر مبانی قرآنی اندیشه اسلامی در پایان دوره، با نظام فکری امامین انقلاب و ویژگی‌های تشکیل تمدن نوین اسلامی آشنا می‌شوند و با کسب توانمندی تبلیغ و تدریس مبانی فکری اندیشه اسلامی از دیدگاه قرآن آمادگی لازم و کافی برای ترویج گفتمان زندگی با آیه‌ها را به‌دست می‌آورند.
با توجه به مباحث و ویژگی‌های دوره آموزشی تربیت مربی طرح کلی اندیشه‌های اسلامی در قرآن، تنها طلاب سطح‌2 حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور می‌توانند از تاریخ 7 اسفند 1402 تا 21اسفند 1402 در این دوره مجازی و حضوری ثبت‌نام کنند. دوره تربیت مربی یک روز پس از تکمیل ثبت‌نام‌ها از 22 اسفند 1402 مقارن با نخستین روز رمضان‌المبارک 1445 آغاز شده و در انتهای خرداد 1403 به پایان می‌رسد. داوطلبان شرکت در این دوره پس از پایان جلسات آموزشی و کسب نمرات قبولی در آزمون‌ها، علاوه بر دریافت گواهینامه پایان‌دوره در اعزام از سوی نهادهای متولی اعزام مبلغ در اولویت قرار خواهند گرفت. همچنین فارغ‌التحصیلان این دوره در پذیرش برای طرح‌های دانش‌افزایی تدبر و مفاهیم قرآن نیز در اولویت قرار خواهند داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید