• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 22 اسفند 1402
کد مطلب : 220772
+
-

فصل راحت

قهرمانان لیگ‌های اروپایی در این فصل تقریبا مشخص شده‌اند

تقریبا از همین حالا می‌شود پیش‌بینی کرد در ایتالیا، اسپانیا، هلند، فرانسه و آلمان چه تیم‌هایی قهرمان می‌شوند. در میان لیگ‌های مهم اروپایی تنها تکلیف انگلیس و پرتغال روشن نیست. حساسیت سایر لیگ‌های بزرگ از بین رفته است.

   انگلیس
با تساوی یک-یک لیورپول و منچسترسیتی شانس قهرمانی آرسنال اندکی افزایش یافت. تا پیش از هفته بیست‌وهشتم تیم من‌سیتی 51.4درصد شانس قهرمانی داشت که با این تساوی و یک امتیاز عقب افتادن از 2تیم قرمز مدعی، 5.5درصد این شانس کاهش یافت و به 45.9درصد رسید که باز هم این تیم را در صدر گزینه‌های جام قرار می‌دهد. شانس لیورپول هم 0.3درصد کم شد و از 35.6 به 35.3درصد رسید. شانس قهرمانی آرسنال از 13 به 18.8درصد ارتقا یافت که این تغییر 5.8درصد افزایش را نشان می‌دهد. دیدار سیتی-آرسنال که روز 12فروردین1403 برگزار می‌شود، می‌تواند این درصدها را به‌کلی به‌هم بریزد. تا آن موقع آرسنال یک دیدار سخت با چلسی دارد.

   اسپانیا
رئال‌مادرید توانست سلتاویگو را 4 بر صفر شکست دهد و فاصله با خیرونای رده دومی را در 7امتیاز نگه دارد. اختلاف با بارسلونا هم 8امتیاز است. در اسپانیا همه از قهرمانی قطعی رئال دم می‌زنند. بعید است این موقعیت تغییر کند. ال‌کلاسیکوی برگشت که ساعت23:30 روز 2اردیبهشت1403 برگزار می‌شود، به‌نظر نمی‌آید برای قهرمانی لالیگا تعیین‌کننده باشد.

   ایتالیا
در ایتالیا همه اطمینان دارند اینترمیلان قهرمان این فصل از لیگ می‌شود. با توجه به تساوی 2-2 پریشب یوونتوس – آتالانتا، فاصله اینتر با تیم دوم بیشتر شد. یووه، رده دومی را به آث‌میلان واگذار کرد اما اینتر 75امتیازی تا هفته بیست‌وهشتم و در فاصله 10هفته مانده به پایان فصل 16امتیاز از نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده پیش است. با توجه به کیفیت اینتر تقریبا امکان ندارد این فاصله جبران شود.

   آلمان
بایرلورکوزن در ادامه درخشش فوق‌العاده این فصل پریشب توانست 2بر صفر فرایبورگ را شکست دهد. در 25هفته‌ای که از بوندس‌لیگا گذشته، بایر فقط 4بازی را با پیروزی به پایان نبرده و همچنان بدون شکست مانده است. بایرن‌مونیخ همچنان 10امتیاز از صدر فاصله دارد و فقط 9هفته تا پایان لیگ فرصت هست تا برای دوازدهمین قهرمانی پیاپی هم تلاش کند. به‌نظر می‌رسد بایر برای نخستین بار در تاریخ خود با درایت ژابی آلونسو و نمایش درخشانی که در این فصل ارائه کرده، قهرمان می‌شود. بایرن بیشتر باید حواس خود را معطوف به اشتوتگارت کند که با 4امتیاز کمتر در کمین رده دوم ایستاده است.

   فرانسه
لوییس انریکه باز هم به دستور ناصر الخلیفی از امباپه در ترکیب پاری‌سن‌ژرمن استفاده نکرد و این‌بار مقابل رن به تساوی 2-2تن داد. با این‌حال تا هفته 25لیگ یک فرانسه، فاصله امتیاز تیم پاریسی با نزدیک‌ترین تعقیب‌کنندگان به‌ترتیب 10(برست) و 11امتیاز (موناکو) است. در 9هفته پایانی بعید است این برتری از دست برود و احتمالا پی‌اس‌جی برای دوازدهمین بار قهرمان لیگ خواهد شد.

   پرتغال
سرمربی 39ساله اسپورتینگ لیسبون به لطف پورتو که 5بر صفر بنفیکا را شکست داد، فعلا صدر جدول لیگ برتر پرتغال را در دست دارد آن هم با یک امتیاز اختلاف (62 به 61). آموریم که احتمالا فصل آینده در یک باشگاه بزرگ اروپایی مربیگری خواهد کرد، می‌تواند با انجام دیدار عقب‌افتاده تیمش فاصله را با بنفیکا به 4امتیاز افزایش دهد و گزینه نخست قهرمانی بماند و اختلاف امتیاز را با پورتو به 10 برساند. به‌نظر می‌رسد در 9هفته پایانی رقابت تنگاتنگ ادامه داشته باشد. بازی رودررو با بنفیکا که 19فروردین برگزار خواهد شد، می‌تواند تعیین‌کننده قهرمان این فصل باشد.

   ترکیه
رکورد تعداد امتیازات در یک فصل سوپرلیگ ترکیه ۹۰امتیاز است اما گالاتاسرای و فنرباغچه هر دو با روند امتیازگیری فعلی خود قادر به شکستن آن خواهند بود. تا هفته بیست‌ونهم تیم گالا 78 و فنر 76امتیاز جمع کرده‌اند. رقابت شدید است. روز 30اردیبهشت یک بازی رودررو بین 2تیم برگزار می‌شود. به فرض که این بازی مساوی تمام شود و 2تیم همه بازی‌های دیگر خود را ببرند، آنگاه گالاتاسرای 103 و فنرباغچه 101 امتیاز خواهند داشت.

   هلند
آیندهوون این فصل با پتر بوش تیم قدرتمندی است و در کنار لورکوزن تنها تیم‌های اروپایی هستند که هنوز شکستی در لیگ داخلی نداشته‌اند. آیندهوون تا هفته 25 تنها 3مساوی به حریفان داده‌ و با 10امتیاز اختلاف نسبت به فاینورد مقتدرانه در صدر لیگ قرار دارد. آژاکس هم که تا رده آخر جدول پایین رفته بود، با تغییر مربی توانست خودش را بالا بکشد و به رتبه پنجم برسد. یان فان تچیپ فعلا آژاکس را جمع و جور کرده اما باشگاه هلندی درنظر دارد اریک تن‌هاخ را که به‌نظر می‌رسد فصل آخر حضورش روی نیمکت منچستریونایتد را سپری می‌کند برگرداند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید