• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 21 اسفند 1402
کد مطلب : 220705
+
-

ورود سامانه بارشی جدید از دوشنبه

با ورود سامانه بارشی از روز دوشنبه (21اسفند) از جنوب ‌غرب کشور در مناطقی از غرب، جنوب‌ غرب، مرکز، جنوب و به ‌تدریج در شرق و شمال‌شرق کشور هشدار نارنجی صادر شده ‌است.
کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «دوشنبه (۲۱ اسفند) کل سواحل دریای خزر بارندگی پیش‌بینی می‌شود و در شمال‌ غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده و ضعیف خواهیم داشت. با توجه به نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر، گیلان، مازندران و گلستان با کاهش دما مواجه می‌شوند و در ارتفاعات سردسیر غرب و شمال غرب کشور بارش برف پیش‌بینی شده ‌است.»
کبری رفیعی افزود: «در ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور هم علاوه بر برف و کولاک برف، افزایش مه را ‌ خواهیم داشت. شدت بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان و شمال کهگیلویه و بویراحمد است.»
رفیعی با تأکید بر صدور هشدار نارنجی ادامه داد: «هشدار نارنجی برای روز دوشنبه (21اسفند) در چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، شمال کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس و شمال بوشهر است و روز سه‌شنبه (22اسفند) خراسان جنوبی و خراسان رضوی شامل این هشدار می‌شوند.» رفیعی به هشدار زرد و وزش باد نیز اشاره کرد و افزود: «دوشنبه (21اسفند) در فارس، کرمان، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و روز سه‌شنبه (22اسفند) در سیستان و بلوچستان، کرمان، شرق سمنان، خراسان‌های رضوی و جنوبی وزش باد شدید است.»

این خبر را به اشتراک بگذارید