• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 21 اسفند 1402
کد مطلب : 220702
+
-

جزئیات طرح ملی خدمات نوروزی در استان‌ها

امداد و نجات
جزئیات طرح ملی خدمات نوروزی در استان‌ها

طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با هدف پاسخگویی مؤثر و کارآمد درباره مخاطرات جاده‌ای از 24اسفند در مقاصد گردشگری کشور و اماکن پرازدحام آغاز می‌شود و تا 17فروردین ادامه دارد.
رئیس ستاد طرح ملی نورزی جمعیت هلال احمر با اعلام این خبر به همشهری گفت: «طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر با رویکرد پیشگیری سریع، مؤثر و کارآمد برای کمک به ارتقای ایمنی، سلامت هموطنان و کاهش تصادف نوروزی اجرا می‌شود.»
علی درویش‌پور اعلام کرد که پایگاه‌ها و نیروهای عملیاتی بیشتر در استان‌های گردشگرپذیر، شهرهای ساحلی شمال و جنوب کشور و شهرهای گردشگری مذهبی متمرکز هستند.
آنطور که در پایان طرح نوروزی سال1402 که در آن بیش از ۴۵۰هزار نفر از جوانان، داوطلبان و امدادگران حضور داشتند، اعلام شده بود بیشترین عملیات جاده‌ای در اصفهان، مازندران و فارس، بیشترین تردد مربوط به تهران، البرز، مرکزی، قم، قزوین، اصفهان، مازندران، فارس، ایلام و همدان و بیشترین مسافر مربوط به مازندران، گیلان، خراسان رضوی، هرمزگان، خوزستان، بوشهر، فارس، اصفهان و آذربایجان شرقی بود که به‌نظر می‌رسد امسال هم جزو استان‌های پرتردد جای بگیرند.
همچنین آمارها نشان می‌دهد بیشترین ماموریت ترافیکی هلال‌ احمر‌ به‌ترتیب به‌ استان‌های مازندران، خوزستان، اصفهان، گلستان، سمنان و خراسان جنوبی و بیشترین ماموریت ترافیکی اورژانس‌ به‌ترتیب به استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و کرمان اختصاص دارد.
همچنین به گفته یعقوب سلیمانی، دبیرکل جمعیت هلال احمر، در نوروز امسال پایگاه‌های امدادی، پست‌های ثابت، پست‌های سیار، ایجاد فضای دوستدار کودک، برپایی ایستگاه‌های ایمنی و سلامت، اجرای پویش هلال رحمت، طرح مروجان سلامت و پایش سلامت، برپایی ایستگاه راهنمایی مسافران نوروزی بیشتر از سال‌های گذشته از سوی هلال احمر اجرا شده است و خدمات ما تکمیل‌تر و بهتر از سال‌های قبل خواهد بود.

توان 2 برابری
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم در جریان برگزاری رزمایش طرح نوروزی پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی از دو برابر شدن توان جمعیت هلال احمر در طرح نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.
آن‌طور که صادق محمودی گفت جمعیت هلال احمر برای سال جدید با توانی دو برابر سال گذشته وارد اجرای طرح شده و هدف این است که خدمات نوروزی به مردم بهتر ارائه شود.  رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در نوروز امسال بیش از یک هزار دستگاه خودرو به توان عملیاتی هلال احمر اضافه خواهد شد، سیستان و بلوچستان، مازندران، خوزستان و ... را از استان‌های‌پرماموریت برای هلال احمر و پر سفر‌ در ایام نوروز اعلام کرد. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید