• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 4 دی 1396
کد مطلب : 2207
+
-

تشکیل باند زورگیری پس از آزادی از زندان

گزارش
تشکیل باند زورگیری پس از آزادی از زندان

مهرماه امسال سجاد به اتهام زورگیری به زندان افتاد اما یک‌ماه بعد توانست با سپردن وثیقه آزاد شود. او به محض آزادی، یک باند زورگیری تشکیل داد و به این ترتیب سرقت‌های سریالی آنها شروع شد. به‌گزارش همشهری، کارآگاهان پلیس آگاهی تهران مدتی قبل و با شکایت مرد جوانی در جریان فعالیت یک باند زورگیری قرار گرفتند. شاکی می‌گفت: در یکی از خیابان‌ها قصد پیاده شدن از تاکسی را داشتم که یک موتورسیکلت با 2سرنشین مقابلم توقف کرد.

یکی از آنها قصد قاپیدن گوشی تلفن همراهم را داشت که مانع شدم اما در همین هنگام چند نفر به من حمله کردند و مرا روی زمین انداختند. آنها شروع به کتک زدن من کردند، به طوری که انگشتانم به‌شدت جراحت دید و پس از آن گوشی تلفن همراهم را دزدیدند و فرار کردند. با این شکایت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن شروع شد. کارآگاهان با چهره‌نگاری دزدان و بررسی بانک اطلاعاتی پلیس موفق شدند یکی از آنها را شناسایی کنند. او جوانی به‌نام سجاد بود و عجیب اینکه بررسی سوابقش نشان می‌داد مهرماه امسال به جرم زورگیری دستگیر شده و به زندان افتاده اما یک‌ماه بعد توانسته با سپردن وثیقه آزاد شود.

با شناسایی سجاد مأموران راهی محل زندگی‌اش در منطقه شوش شدند و 28آبان‌ماه او را دستگیر کردند. مرد جوان به اداره آگاهی منتقل شد و در بازجویی‌ها به زورگیری از مالباخته و ضرب و شتم او اعتراف کرد. اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد باعث شناسایی همدستانش شد و در ادامه 3عضو دیگر باند که همگی با سجاد بچه‌محل بودند و از قبل همدیگر را می‌شناختند شناسایی و دستگیر شدند. اعضای این باند علاوه بر سرقت از مالباخته به ده‌ها زورگیری خشن دیگر هم اعتراف کردند و گفتند که در همه این سرقت‌ها برای تهدید مالباخته‌ها از ضرب و شتم و چاقو استفاده می‌کردند.

 یکی از طعمه‌های این باند با حضور در اداره آگاهی و شناسایی سارقان گفت: 13آبان‌‌ماه در خیابان با تلفن همراهم حرف می‌زدم که ناگهان سجاد و همدستانش به من حمله کردند و با تهدید چاقو، گوشی 4میلیون و 300هزار تومانی‌ام را دزدیدند. در آن زمان آنقدر ترسیده بودم که حتی جرأت نکردم فریاد بزنم و از مردم کمک بخواهم. اظهارات این مرد در حالی بیان می‌شد که بازجویی از سجاد نشان داد وی پس از سرقت گوشی چندمیلیونی آن را به قیمت 300هزار تومان به یک مالخر فروخته است.

سرهنگ بهزاد اختیاری، سرپرست پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران گفت: با توجه به اعترافات این باند،  قاضی پرونده، مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره آنها را صادر کرده و شاکیان احتمالی می‌توانند برای شکایت از آنها به پایگاه نهم آگاهی در شهرری مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید