• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 20 اسفند 1402
کد مطلب : 220506
+
-

دژ تعمیر شد

بازگشت تراشتگن و 2تغییر دفاع بارسا را درست کرد

بارسلونا باز هم به روند پیروزی‌های ناپلئونی برگشت و این‌بار با تک‌گل یامال جوان، مایورکا را شکست داد. بارسلونا برای نخستین‌بار در این فصل در 3بازی پیاپی در لیگ (مقابل ختافه، بیلبائو و مایورکا) دروازه خودش را بسته نگه داشت. این موفقیت با بازگشت تراشتگن از مصدومیت مرتبط است. دروازه‌بان آلمانی در این مسابقه برای چهارصدمین بار پیراهن بارسلونا را بر تن کرد. او در این بازی‌ها 388گل دریافت کرد و در 168بازی با ثبت کلین‌شیت دروازه‌اش را بسته نگه داشت. 272بازی تراشتگن با این پیراهن در لالیگا انجام شده است.
بارسلونا از زمان شکست 5 بر 3 مقابل ویارئال و همزمان با استعفای ژاوی تبدیل به تیم متفاوتی شده است. بارسلونا در 8بازی پس از استعفای ژاوی شکست نخورده و تیم با این سرمربی 43ساله در حال تجربه دومین روند شکست‌ناپذیری بزرگ فصل است. آنها در این مدت تیم‌های اوساسونا، آلاوس، سلتاویگو، ختافه و مایورکا را شکست دادند و مقابل ناپولی، بیلبائو و گرانادا مساوی کردند و این هفته بازی برگشت خود را مقابل ناپولی در خانه برگزار می‌کنند.
این تغییرات از زمانی آغاز شده است که ژاوی از یک مدافع وسط در پست غیرتخصصی هافبک دفاعی استفاده می‌کند؛ از وقتی که آندریاس کریستنسن به‌عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند، بارسلونا گل‌های کمتری می‌خورد. تیم در 7بازی با کریستنسن در پست هافبک دفاعی فقط 6گل دریافت کرده است، درحالی‌که در 7بازی پیش از آن 16گل خورده بود.
حضور کوبارسی در قلب دفاع هم یکی دیگر از عوامل کمتر گل‌خوردن بارسا در هفته‌های اخیر است. این محصول لاماسیا چشم همه را خیره کرده. او فقط در همین بازی با مایورکا ۵دفع توپ، 3توپ‌گیری، ۳دوئل هوایی موفق، ۲دوئل زمینی موفق و ۲ تکل موفق داشت. همه او را رهبر آینده خط دفاعی تیم می‌دانند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید