• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 19 اسفند 1402
کد مطلب : 220470
+
-

پرسپولیس برگشت، کنعانی رفت

سرخپوشان در يک بازي جالب از شکست پيروزي ساختند اما حسين کنعاني‌زادگان را براي دربي احتمالي روز چهارشنبه از دست دادند

تیتر یک
پرسپولیس برگشت، کنعانی رفت

یکی از پرگل‌ترین هفته‌های لیگ برتر فوتبال ایران به یمن اشتباهات متعدد بازیکنان و دروازه‌بان‌ها در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته به نمایش در آمد. هفته نوزدهم لیگ برتر ایران پنجشنبه گذشته با 3بازی آغاز شد و دیروز (جمعه) با 5بازی دیگر ادامه یافت که مهم‌ترین اتفاق هفته شکست سپاهان در زمین خودش مقابل پیکان بود.

   ملوان يك - گل‌گهر صفر
اولین بازی هفته نوزدهم، جدال 2تیم ملوان و گل‌گهر در شهر انزلی بود که با برتری یک بر صفر میزبان تمام شد. گل‌گهر در حالی که 8بازی متوالی را بدون شکست سپری کرده بود به انزلی رفت و یک بازی پایاپای مقابل میزبان داشت اما سفیدپوشان که در اوج آمادگی هستند با ضربه پنالتی محمدرضا سلیمانی توانستند اخباری و گل‌گهر را مغلوب کنند. ملوان با این برد به رده چهارم جدول رسید.

   صنعت‌نفت يك - نساجی يك
جدال 6امتیازی 2تیم قعرنشین فقط 2امتیاز داشت! در حالی که میزبان آبادانی امید بیشتری برای پیروزی داشت این نساجی بود که با گل به خودی عرفان قهرمانی پیش افتاد. نساجی تا آستانه پیروزی رفت اما اشتباه عجیب و غریب علیرضا رضایی در دروازه این تیم، صنعت‌نفت را در دقیقه95 به گل مساوی رساند. آبادانی‌ها روی یک موقعیت تک‌به‌تک می‌توانستند گل دوم را هم بزنند اما در اتفاقی بی‌سابقه ساکت الهامی سرمربی نساجی به داخل زمین رفت و بازی را متوقف کرد. یک تاکتیک ویژه و منحصربه‌فرد که تا به حال از هیچ سرمربی دیگری در جهان دیده نشده بود.

   هوادار 2 - ذوب‌آهن 2
در یک بازی جذاب و پرهیجان ابتدا ذوب آهن با 2گل محمد قریشی و مجید علیاری پیش افتاد اما در دقیقه73 کمال کامیابی‌نیا اخراج شد و ذوبی‌ها 10نفره شدند تا هوادار بتواند بازی را برگرداند و با گل‌های شجاعیان و بابک مرادی به تساوی 2 بر 2 برسد. بعد از بازی محمد ربیعی به شدت از دست کامیابی‌نیا و شایان مصلح عصبانی بود؛ کمال به‌خاطر اخراج و شایان بابت هدیه پنالتی در دقیقه95.

   مس رفسنجان يك - تراکتور يك
در اولین بازی روز جمعه تیم محرم نویدکیا بالاخره گل خورد. مس بعد از 4کلین‌شیت در لیگ و حذفی بالاخره در دقیقه50 مسابقه با تراکتور روی شوت زیبای ریکاردو آلوز دروازه‌اش باز شد. تراکتور که در زمین حریف سفیدپوش شده بود این گل را تا دقیقه90 حفظ کرد اما محمد اکبری که از دقیقه86 به زمین رفته بود تعویض طلایی لقب گرفت و با زدن گل تساوی، تیم نویدکیا را همچنان شکست‌ناپذیر نگه داشت.

   سپاهان 2 - پیکان 3
بعد از پیروزی قاطع سپاهان در جام‌حذفی به نظر می‌رسید روزهای سخت این تیم تمام شده و زردپوشان دوباره به مسیر پیروزی بازگشته‌اند. گل زودهنگام فرشاد احمدزاده هم این احتمال را تقویت کرد و همه منتظر برد پرگلی از سوی زردپوشان بودند. اما همان‌طور که گل احمدزاده با اشتباه عجیب دروازه‌بان پیکان ثبت شده بود دروازه‌بان سپاهان هم پراشتباه ظاهر شد و نهایتا در سریال اشتباهات 2دروازه‌بان این پیکان بود که 3 بر 2 پیروز شد. این پنجمین باخت متوالی سپاهان در لیگ بود و اولین برد رضا عنایتی بعد از 650روز! تیم مورایس حتی از عادت 10نفره شدن هم دست نکشید و با اخراج برایان دابو این بازی را هم 10نفره تمام کرد. در پایان این مسابقه مدیرعامل باشگاه سپاهان از پست خودش استعفا کرد.

   شمس‌آذر 2 - آلومینیوم يك
تیم سعید دقیقی که در نیم‌فصل دوم هنوز رنگ پیروزی را ندیده بود با برتری مقابل آلومینیوم به روزهای خوبش برگشت و در جدول رده‌بندی هم با 28امتیاز بالاتر از آلومینیوم ایستاد. پوریا سرآبادانی و فراز امامعلی برای شمس‌آذر و مهدی لیموچی برای آلومینیوم گل زدند. 2گل از 3گل این بازی روی ضربات پنالتی زده شد.

   پرسپولیس 4 - فولاد 2
یک هفته قبل از دربی تهران، مطابق معمول پرسپولیس به دنبال یک برد کم‌دردسر و حفظ بازیکنانش برای بازی مهم هفته آینده بود. حریف رده دوازدهمی هم حریف سختی به نظر نمی‌رسید اما ستاره‌های پرسپولیس بیخود و بی‌جهت کار را سخت کردند. بیرانوند در ادامه روزهای نامطمئنش یک گل به خودی عجیب زد و ارسال زمینی کولیبالی را به قعر دروازه خودش فرستاد. وقتی اورونوف گل مساوی را زد باز هم مدافعان پرسپولیس و بیرانوند دست‌به‌کار شدند و این بار عبدالکریم حسن دروازه خودی را باز کرد. به این ترتیب نیمه‌اول بدون اینکه فولادی‌ها گلی بزنند 2 بر یک به سود فولاد تمام شد! ضمن اینکه حسین کنعانی‌زادگان اخطار گرفت و دربی را از دست داد تا بدشانسی‌های پرسپولیس کامل شود. در نیمه‌دوم اما سرخپوشان به خوبی به بازی برگشتند. عیسی آل‌کثیر گل مساوی را زد، فولاد 10نفره شد، کنعانی‌زادگان پنالتی را تبدیل به گل کرد و ترابی هم گل چهارم تیمش را به زیبایی زد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید