• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 18 اسفند 1402
کد مطلب : 220384
+
-

رئیسی نقشه راه سفرای ایران در کشورهای دنیا را مشخص کرد

مأموریت تحول

مأموریت تحول

سید‌ابراهیم رئیسی ظهر دیروز با سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در 5کشور فرانسه، تونس، برزیل، نیجر و کنگو دیدار و با آنها گفت‌وگو کرد. رئیس‌جمهور کشورمان ماموریت اصلی سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را «ماموریت تحول» دانست و ضمن آرزوی موفقیت برای سفرا، بر لزوم تحقق اهداف بلند نظام جمهوری اسلامی تأکید کرد. خلاصه این دیدار را می‌خوانید.
در نظام ناعادلانه فعلی جهان امروز که قدرت‌های سلطه‌گر به‌دنبال عقب نگه‌داشتن کشورها و ملت‌های مستقل هستند، تامین منافع ملی را با رویکردی تحول‌گرایانه و تلاش مجاهدانه دنبال کنید.
از ملزومات موفقیت سفرای جمهوری اسلامی ایران در ماموریت‌هایشان، واقف‌بودن به قدرت و جایگاه رفیع کشور در منطقه و توانمندی در معرفی ایران به‌عنوان کشوری پیشرفته و فناور در دنیاست.
شناخت ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران و شناسایی ظرفیت‌های کشورهای محل ماموریت سفرا با هدف توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی‌ ضروری است.
تلاش کنید با باز‌کردن گره‌های ذهنی احتمالی ناشی از تبلیغات دروغین رسانه‌ای غرب علیه کشور، جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان کشوری مطمئن، صادق و معتبر که همواره به‌دنبال تبادل ظرفیت‌های فرهنگی و اقتصادی با هدف انتفاع ملت‌هاست، معرفی کنید.
جمهوری اسلامی ایران با ظرفیت‌های کم‌نظیر خود دارای جاذبه‌های فراوانی برای کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین است و فعال‌سازی این ظرفیت‌ها برای تبادل با کشورهای دنیا همت و تلاش جدی و پیگیری‌های مستمر سفرای جمهوری اسلامی ایران را می‌طلبد.

5سفیر جدید ایران چه کسانی هستند؟
1. محمد امین‌نژاد، سفیر ایران در فرانسه
2. میرمسعود حسینیان، سفیر ایران در تونس
3. عبدالله نکونام قدیری، سفیر ایران در برزیل
4. علی تیزتک، سفیر ایران در نیجر
5. امیر حسینی، سفیر ایران در کنگو

افتتاح چند  پروژه‌  مهم در  سفر امروز رئیسی به خوزستان
دست پُر در دیار آفتاب

رئیس‌جمهور امروز (جمعه، هجدهم اسفند ۱۴۰2) در هشتمین سفر به استان خوزستان ده‌ها پروژه را افتتاح خواهد کرد. فاز اول فاضلاب اهواز یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که 30سال رها شده بود و اکنون پیشرفت ۶۱ درصدی دارد و برای بهره‌برداری از مرحله نخست فاضلاب اهواز - نجات کارون حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
 طرح «زمزم‌۳» در فولاد خوزستان، به‌عنوان بزرگ‌ترین واحد تولید آهن اسفنجی هم افتتاح می‌شود و در قدم اول یک‌میلیون ‌و700هزار تن فولاد اسفنجی تولید خواهد داشت. در این سفر همچنین 3پروژه مهم در صنعت چوب افتتاح خواهد شد. این پروژه‌ها‌ شامل؛ ۶۴  تخت‌ بیمارستان ماهشهر، تکمیل 260واحد مسکن برای محرومان،  افتتاح کارخانه تولید مواداولیه ام‌دی‌اف در شوش، کارخانه چوب در اهواز و بزرگ‌ترین کارخانه تولید اسانس طبیعی از برگ اکالیپتوس است. پروژه برق‌رسانی در راستای تامین و توسعه روشنایی معابر، ساخت شبکه و همچنین اصلاح و بهینه‌سازی‌ شبکه برق‌رسانی مناطق شهری و روستایی با اعتبار ۲‌هزار و ۶۳۳‌میلیارد ریالی از دیگر پروژه‌های افتتاحی است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید