• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 16 اسفند 1402
کد مطلب : 220241
+
-

گردشگری سلامت سامان می‌گیرد؟

از سامانه جامع گردشگری سلامت ایران در روزهای پایانی اسفندماه سال‌جاری رونمایی می‌شود و فعالان این حوزه را پس از 15سال از شکل‌گیری گردشگری سلامت در ایران امیدوار کرده است که بتواند دست دلالان گردشگری سلامت را از این صنعت پولساز ایران کوتاه کند. در همین رابطه رئیس انجمن حرفه‌ای گردشگری سلامت خراسان‌رضوی از رونمایی سامانه جامع گردشگری سلامت در روزهای پایانی اسفند۱۴۰۲ خبر داده و گفته است: یکی از مواردی که روزنه امید را در میان فعالان گردشگری سلامت ایجاد کرده این است که پس از ۱۵سال وزارت بهداشت به همراه وزارت گردشگری و وزارت امور خارجه به این نتیجه رسیده‌اند که سامانه جامع گردشگری سلامت را راه‌اندازی کنند. وزارت گردشگری برای این موضوع چندسال پای کار آمده بود، اما به دلایل مختلفی راه‌اندازی آن به تعویق می‌افتاد. تست آزمایشی آن در سال۹۸ انجام شد، اما همکاری مطلوبی میان این سه وزارتخانه وجود نداشت. حسین نیکونام در اين زمينه به ایسنا گفت: در حال حاضر در دولت جدید با پیگیری‌هایی که دفتر معاون اول رئیس‌جمهور داشت، از خرداد‌ماه سال گذشته جهشی در این هماهنگی‌ها اتفاق افتاده است و دستگاه‌ها پای کار آمده‌اند. در حال حاضر سامانه وزارت بهداشت بالا آمده و در حال انجام تست‌های امنیتی سامانه هستيم. وزارت گردشگری نیز در حال تکمیل‌ سرویس‌های خود با وزارت امور خارجه است.
او افزود: خوش‌بینانه بخواهم بگویم، در چند روز پایانی اسفندماه شاهد رونمایی از سامانه جامع گردشگری سلامت به‌صورت متمرکز در وزارت بهداشت و وزارت گردشگری خواهیم بود. نیکونام تصریح کرد: اگر این اتفاق رخ دهد، آمارهای ما از سوی وزارت بهداشت و گردشگری دقیق‌تر می‌شود که در توسعه بازار به ما کمک و ضعف‌ها و نقص‌های ما را نمایان خواهد کرد. از طرفی با شفاف‌سازی‌اي که این سامانه ایجاد می‌کند، عملا به حمایت از فعالان قانونی گردشگری سلامت کمک و با افراد سودجو نیز برخورد خواهد شد.
این فعال گردشگری سلامت ادامه داد: در حال حاضر بیشترین آسیب را مداخله‌گران غیرمجاز به گردشگری سلامت وارد می‌کنند؛ ازجمله دلالانی که در این حوزه فعالیت می‌کردند و متأسفانه برخی از آنها رفتار منصفانه‌ای نداشتند و هزینه درمان را چند برابر کرده بودند؛ به‌گونه‌ای که هزینه درمان بیمار عراقی در ایران از هزینه‌اش در ترکیه بیشتر می‌شد، اما عملا سودی که عاید بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما می‌شد، نصف هزینه ترکیه بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید