• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220105
+
-

پرونده خواننده جنجالی، وارد مرحله تازه‌ای شد

تتلو در دادگاه انقلاب

پرونده
تتلو در دادگاه انقلاب

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات امیرحسین مقصودلو، خواننده جنجالی که از چند‌ماه قبل در بازداشت به سر می‌برد، صبح دیروز در دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. به‌گزارش همشهری، نام تتلو در سال‌های اخیر همیشه با لایو‌های اینستاگرامی جنجالی، شرط بندی و فساد، آثار مبتذل و صحنه‌های مستهجن و مسائلی از این دست همراه بوده است. او  آذرماه امسال با انتشار تصویری اعلام کرد که قصد بازگشت به ایران را دارد؛ اما دلیل این تصمیم اش را بازگو نکرد. چند روز از آغاز این ماجرا می‌گذشت که پلیس ترکیه تتلو را به اتهامی نامعلوم بازداشت کرد و او را در مرز بازرگان تحویل پلیس ایران داد تا به این ترتیب تتلو که چندین پرونده باز در دادگستری داشت، به ایران بازگردانده شود.

رسیدگی به پرونده در سکوت قضایی
بازگرداندن تتلو به ایران حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت. هر از گاهی به نقل از سخنگوی قوه قضاییه یا منبعی مطلع، اطلاعاتی به‌صورت قطره چکانی از این پرونده منتشر و در این حد اعلام می‌شد که از او پرونده‌های مختلفی در دست رسیدگی است، اما هیچ وقت افکار عمومی که تشنه دریافت اطلاعات از این پرونده بودند حتی به درستی از اتهامات تتلو آگاه نشدند. آخرین اظهارنظر از مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه بود که اعلام کرد: این فرد پرونده‌های متعددی دارد که یکی از این پرونده‌ها در دادسرای ناحیه33 در مرحله رسیدگی است. در شرایطی که هنوز به درستی اتهامات خواننده جنجالی مشخص نبود، عده‌ای با این فرضیه که او مفسد است، در فضای مجازی خواستار صدور حکم اعدام برای او شدند. در چنین شرایطی مدتی قبل اعلام شد که برای تتلو در یکی از پرونده‌هایش کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه انقلاب فرستاده شده است.

پای میز محاکمه
سرانجام 3‌ماه بعد از بازگرداندن تتلو به کشور، مرکز رسانه قوه قضاییه در خبری کوتاه از برگزاری نخستین جلسه محاکمه او خبر داد. این جلسه روز دوشنبه در شعبه26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار شد. براساس این گزارش در این جلسه که با حضور مستشار دادگاه، وکیل متهم و نماینده دادستان برگزار شد، نماینده دادستان به دفاع از کیفرخواست پرداخت و اقدامات مجرمانه متهم در فضای مجازی را تشریح کرد. به‌گفته نماینده دادستان، تتلو در سال‌های ۸۶، ۹۲ و ۹۵ در داخل کشور دستگیر شده و در سال۹۷ کشور را به مقصد گرجستان ترک کرده و در سال۹۸ به کشور ترکیه مهاجرت کرده بود. در این جلسه مادر و خواهر تتلو که در ماه‌های اخیر اظهارات‌شان در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفته بود نیز حضور داشتند. پس از پایان قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، قاضی اعلام کرد برای کسب آمادگی متهم و وکیل مدافع وی، ختم جلسه دادگاه اعلام می‌شود و زمان برگزاری جلسه بعدی اعلام خواهد شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید