• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220070
+
-

«بهاران» در پایتخت عملیاتی شد

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری طرح‌های نوروزی در پایتخت را تشریح کرد

اسفند به نیمه رسیده و شمارش معکوس برای آغاز سال نو شروع شده است. طبق روال سال‌های گذشته مدیریت شهری هم 15روز مانده به عید طرح استقبال از بهار را با عنوان طرح «بهاران» آغاز کرده است. معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری تهران دراین باره گفت که تمامی اقدامات در طرح استقبال از نوروز با رویکرد اجرای برنامه‌ها و اقدامات خلاقانه و ویژه در راستای ایجاد تحول در سطح شهر تهران پیش‌بینی شده و در حال اجراست.
حسین نظری درباره اهداف اجرای طرح بهاران در پایتخت گفت: «ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان با تغییر و تحول در منظر شهری، جلب مشارکت شهروندان در آراستگی شهر تهران و ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به شهروندان ازجمله اهداف مهم این طرح است.» او تأکید کرد: «اجرای المان‌های ترکیبی شامل حجم، فضای سبز، نور و همچنین اکران تبلیغات محیطی نوروز در تمامی سازه‌ها، استقرار کارهای هنری (تخم‌مرغ‌های نوروزی) در میادین و معابر مهم و پرتردد و اجرای طرح‌های مصوب نقاشی دیواری در جداره‌ها و آذین‌بندی میادین و معابر از اهم اقداماتی هستند که در طرح استقبال از بهار انجام می‌شود.» به‌گفته معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران اجرای سفره هفت‌سین در میادین شاخص، اجرای فرش گل در میادین و معابر و ...در مناطق ۲۲گانه هم سایر کارهای پیش‌بینی‌شده هستند.
در طرح استقبال از بهار علاوه بر اقداماتی چون رنگ‌آمیزی تمام المان‌های شهری در معابر، فضاهای عمومی و بوستان‌ها، توزیع نهال در میان شهروندان به همراه عملیات کاشت درخت در منازل و احیای باغچه‌ها و فضای سبز حاشیه معابر و میادین شهر هم در دستور کار قرار دارد. نظری با بیان این مطلب گفت که شهروندان برای دریافت درخت می‌توانند با سامانه137 تماس بگیرند. او عنوان کرد: «نظافت و آماده‌سازی‌ آبنماهای شهری در میادین و بوستان‌ها، جمع‌آوری و حمل پسماندهای حجیم سطح شهر، نظافت و رفت و روب معابر و فضای سبز حاشیه معابر شهر، شست‌وشوی جداول، گاردریل‌ها، نرده‌ها، مخازن، ایستگاه‌های سرپناه اتوبوس و تاکسی، پاکسازی جداره‌های معابر از تبلیغات غیرمجاز و برچسب‌ها، حذف زوائد فیزیکی در معابر و جداره‌های شهری، رفع نقص برج‌های نوری و روشنایی سطح معابر شهری، ایمن‌سازی‌ فضاهای عمومی شهر و... هم در طرح بهاران با جدیت پیگیری و انجام می‌شود.»

این خبر را به اشتراک بگذارید