• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 15 اسفند 1402
کد مطلب : 220053
+
-

حرکتی نوین در اداره امور شهر و محله

نگاه
حرکتی نوین در اداره امور شهر و محله

محمد جواد خسروی؛ شهردار منطقه 18

مدیریت شهری پایتخت در دوره جدید برای تحقق وعده‌های داده‌شده به شهروندان؛ پویش «امید و افتخار» با رویکرد توزیع عادلانه امکانات و کاهش فاصله و شکاف میان شمال و جنوب شهر را در دستور کار قرار داد و با جدیت پیگیری کرد. در واقع با عملیاتی‌شدن این پویش (رویداد امید و افتخار) در مناطق، اهداف دیگری چون گستره وسیع و تنوع پروژه‌ها در همه ساحت‌های موضوعی و نیاز شهر، جبران جاماندگی مزمن و اتمام پروژه‌های عقب‌مانده، برقراری نهضت عمومی خدمت و ایجاد حرکت فراگیر در بدنه شهرداری هم دنبال شد.
از مرداد سال گذشته تا‌کنون در قالب 105پویش در بیش از 860نقطه از شهر طرح و پروژه افتتاح شده و در اختیار صاحبان اصلی شهر که همان شهروندان هستند، قرار گرفته است.
در این میان عواملی همچون توجه به خواست عمومی مردم و رفع مسائل از منظر زیست روزمره شهروندان، هماهنگی بین بخش‌ها و تجمیع نیروها، مسائل بودجه‌ای و تأمین اعتبارات پروژه‌ها، استمرار و پیوستگی کار در طول یک سال و چند‌ماه و همچنین هجمه‌های رسانه‌ای و غرض‌ورزی‌های سیاسی، موانع و مشقت‌های فرا‌روی مدیریت شهری برای تحقق ابعاد و رویکردهای این پویش‌ها به شمار می‌رود.
راه‌اندازی این پویش، دستاوردهایی را به همراه داشته که اتمام پروژه‌های باقیمانده از قبل، ایجاد رقابت بین مناطق و حرکت عمومی به نفع خدمت‌رسانی، ایجاد مشارکت و همدلی بین مردم، کاهش زمان انجام پروژه‌ها، پیشی‌گرفتن از تورم و ذخیره منافع، شفاف‌سازی‌ پروژه‌ها و پاسخگویی به شورای شهر و مردم و اصلاح تصویر ذهنی شهروندان نسبت به کم‌کاری‌های ادوار گذشته شهرداری مهم‌ترین آنها بوده و برای شهروندان روزهای درخشان و پر از امید و افتخار را رقم زده است.
 با عمرکوتاه یک‌سال واندی که از زمان راه‌اندازی این پویش گذشته، منطقه18 در 2بخش اعم از تعداد پروژه به غیر از مسکن و ارزش ریالی، سرآمد دیگر مناطق پایتخت بوده است. در نگاه کلی به تعداد بیش از 48پروژه‌ای که مدیریت شهری در این منطقه متولی تکمیل و افتتاح آنها بوده می‌توان به3ساختمان سرای محلات شهید رجایی، یافت‌آباد جنوبی، سعید‌آباد، بلوار 45متری و زیر گذر شهید قربانخانی (بهار سابق)، مجتمع ورزشی زقر، مجموعه ورزشی شهید عبدالله وند، زیرگذرسولیران، 18زمین مصنوعی، مجتمع فرهنگی و مذهبی المهدی‌(عج)، 16چشمه سرویس بهداشتی، پد هلی‌کوپتر امداد هوایی در بوستان دوچرخه، دسترسی کندرو به تندروی بزرگراه فتح به آزادگان، فاز نخست بزرگراه شهید بروجردی، پل و تقاطع غیرهمسطح شهید مختاری، پل و تقاطع غیرهمسطح واقع در حد فاصل مناطق 17و 18و خانه کشتی شهیدان قربانی دستجردی اشاره کرد؛ پروژه‌هایی که علاوه بر افزایش سرانه‌های عمومی در بخش‌های مختلف، موجب رونق چرخ اقتصاد، توسعه شبکه راه‌ها، رشد و بالندگی فرهنگ و توجه به امر ورزش همگانی
شده است.
همچنین فاز دوم بزرگراه شهید بروجردی، باغ‌راه حضرت زهرا(س) و زیر گذر و تقاطع غیرهمسطح چهار‌راه قهوه‌خانه نیز ازجمله پروژه‌های کلان و مهمی است که به‌زودی در یکی از پویش‌های امید و افتخار افتتاح  می‌شود و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد. حال مدیریت شهری پایتخت قصد دارد این پویش را به‌عنوان حرکتی نوین در اداره امور شهر و محلات ادامه دهد و از همین جهت برای نسل آینده و رفاه حال آنها برنامه‌ریزی شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید