• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 14 اسفند 1402
کد مطلب : 219994
+
-

روایت زندگی مادر قهرمان هویزه

کتاب «راز بی‌بی جان» منتشر شد

روایت زندگی مادر قهرمان هویزه

کتاب «راز بی‌بی جان» به قلم الناز عباسیان درباره زندگی سیده‌بتول جزایری، مادر شهید سیدمحمدحسین علم‌الهدی است که از سوی انتشارات روایت فتح به‌تازگی روانه بازار شده است.
تلاش‌های کودکانه‌اش برای ایستادگی مقابل کشف حجاب رضا‌شاه، ازدواج و ازخودگذشتگی برای قبول مادری ۵فرزند بی‌مادر در شهری غریب، همراهی با همسر عالم و مبارز، حمایت از نهضت امام‌خمینی(ره) و حماسه دفاع‌مقدس تنها بخشی از زندگی پرافتخار سیده‌بتول جزایری است که در این کتاب می‌خوانیم.
این کتاب زندگینامه شیرزنی است که نه‌تنها نشان افتخار مادر یکی از بی‌باک‌ترین فرماندهان شهید دفاع‌مقدس را بر سینه دارد، بلکه خود گنجینه‌ای است برای این انقلاب؛ مؤسس چایخانه (مرکز پشتیبانی جنگ در اهواز) و کاروان حضرت زینب(س) برای دلداری خانواده‌های شهدا.

برشی از کتاب
از همون اول گفتم که شهید شدی، گفتم دروغه هرکی گفته تسلیم صدام شدی! اما حسین جان این چه آمدنی شد؟ قرار آخر ‌ماه صفرمون چی شد پس! حسرت به دل موندم حسین... چطور این تن پاره پاره تو رو ببرم اهواز... بعد سرش را رو به آسمان برد و فریاد زد: «خانم زینب چی کشیدی تو کربلا... صبرم بده... صبرم بده...» همینطور این جمله را با ناله و اشک تکرار می‌کرد که یک آن صدایی را شنید: «خوش اومدی بی‌بی جان... هویزه منتظرت بود...» ‌الله‌اکبر این صدای حسین است.
هراسان از جای خودش بلند شد و نگاهی به اطرافش کرد. وسط بیابان بی‌آب و علف و خشک هویزه میان تلی از خاک، خون و پیکر شهدا ایستاده بود. کتاب راز بی‌بی جان زمستان ۱۴۰۲ در ۳۱۲صفحه به قیمت ۱۵۰هزار تومان توسط انتشارات روایت فتح منتشر و روانه بازار نشر شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید