• یکشنبه 9 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 19 شوال 1445
  • 2024 Apr 28
دو شنبه 14 اسفند 1402
کد مطلب : 219958
+
-

خوردن افطاری ناسالم ممنوع!

خوردن افطاری ناسالم ممنوع!

همان اندازه که باید در روزه‌داری حواستان به رساندن مواد مغذی و مفید به بدنتان باشد، باید درباره مواد خوراکی و غذاهایی که مصرفشان در وعده افطار ناسالم است، اطلاعات لازم را داشته باشید. خوردن بعضی غذاها در افطار معده شما را سنگین می‌کند، قند و فشارتان را بالا می‌برد و خلاصه اینکه به جای هر منفعتی برایتان ضرر دارد.

نه به شیرینی و چربی‌های زیادی
مصرف غذاهای سرخ شده باید محدود شوند؛ زیرا باعث هضم نشدن، سوزش سردل و ایجاد اختلال در وزن می‌شوند. مصرف بیش از حد موادغذایی پرچرب موقع افطار، منجر به تشنگی هم می‌شود.
مصرف مایعات متعادل
مصرف نوشیدنی‌های زیاد مخصوصا مایعات خنک با رقیق کردن اسید و آنزیم‌های دستگاه گوارش باعث اختلال در هضم و جذب موادغذایی می‌شود. این مسئله مشکلات مهمی مثل درد شکم و نفخ پیش می‌آورد و این تصور هم که نوشیدن چای زیاد از تشنگی جلوگیری می‌کند اصلا درست نیست.
استفاده کمتر از ادویه‌ها
مواد غذایی پرادویه و نمک حرارت بدن را بالا می‌برد و باعث تشدید تشنگی می‌شود. سعی کنید ادویه کمتری در غذاهای ‌ماه رمضان استفاده کنید تا هم تشنه نشوید و هم باعث تحریک معده و سیستم گوارش‌تان نشود.
جایگزینی میوه خیس به‌جای میوه خام
مصرف میوه‌های بسیار آبدار و خام باعث درد شکم می‌شوند؛ پس بهتر است در وعده افطار زیاد از آنها استفاده نکنید. می‌توانید به جای آن از خیسانده برگه هلو، زردآلو، انجیر و آلوی بخارا استفاده کنید. بهترین زمان مصرف این ترکیب یک تا دو ساعت بعد از شام است.
بی‌محلی به غذاهای فرآوری شده
بدترین انتخاب برای وعده افطاری، غذاهای فرآوری شده و نیمه‌آماده است. هضم این غذاها برای معده بسیار سنگین است؛ ضمن اینکه این غذاها کمتر مواد مفید موردنیازتان را تامین می‌کنند. سوسیس و کالباس هم انتخابی ناسالم هستند که فقط شما را تشنه‌تر می‌کنند.
چربی برای ورزشکاران ممنوع
ورزشکاران باید از مصرف غذاهای چرب پرهیز و کربوهیدرات‌هایی مانند برنج، پوره سیب‌ زمینی، ماکارونی و مخصوصا عسل و خرما را در این دوران مصرف کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید